نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی بستر تقویت رشد و توسعه است

ثمینی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای تقویت فرهنگ کتابخوانی، گفت: نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بستر تقویت رشد و توسعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در خرم آباد،« محمود ثمینی» امروز(2 مرداد) در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی مناسب مطالعه و کتابخوانی در سبد خانواده ها قرار گیرد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهارداشت: در بحث فرهنگ و موضوعات مرتبط با آن، کتابخوانی را برای سرعت بخشیدن به آهنگ توسعه در اولویت قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: نقش کتابخانه ها در توسعه فرهنگی جوامع بسیار مهم است از این رو سرعت بخشی به امورات مربوط به کتابخانه ها در اولویت قرار گیرد .

 

ثمینی با تاکید بر لزوم قرار دادن فرهنگ مطالعه در سبد خانواده ها اظهار داشت: با تقویت، اصلاح و تعمیق در فرهنگ جامعه، سایر مسائل تحت تاثیر آن قرار می گیرد و زمینه توسعه فراهم می شود.

 

وی با اشاره به فرهنگ غنی مردم لرستان افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به آحاد جامعه زمینه بروز رسانی اطلاعات مردم در تمامی امور را فراهم می کند و ایجاد کتابخانه ها یکی از مهمترین اقدامات در این رابطه است .

 

ثمینی با بیان اینکه دانایی، توانایی می آورد، تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای ایجاد کتابخانه های عمومی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان انجام شده است که منجر به استفاده مردم از کتابخانه‌ها در اوقات فراغت می شود .

 

وی خاطرنشان کرد: کشور ما امروز در دنیا حرف های زیادی برای گفتن در زمینه های علمی دارد که حاصل پیشرفت دانش و آگاهی است .

 

وی با ذکر این نکته که بالاترین اثرگذاری باید در توسعه فرهنگی جامعه باشد، گفت: می توان با افزایش و تجهیز کتابخانه های عمومی در سطح شهر ها و روستاها به این مهم نائل آمد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهار کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از دستگاه های متولی، نسبت به تهیه و ارسال کتاب به روستا ها با برنامه‌ریزی و هدف گذاری اقدام کند.

کد خبر 952380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha