لزوم تقویت زیرساخت‌‌های شبکه برق در گیلان

کوچکی نژاد با بیان اینکه گیلان با بحران برق مواجه است گفت: در انتقال برق با مشکل مواجه هستیم که نیازمند توجه مسئولان به ارتقا زیر ساخت های برق استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ «جبار کوچکی نژاد» امروز (پنج‌شنبه،۲ مرداد) در جلسه شورای اداری گیلان در سالن الغدیر استاتداری گیلان اظهار کرد: تصرف سواحل و ویلاها به نام دولت بوده و مسئولان استفاده می‌کنند، نامه‌نگاری‌هایی در این زمینه انجام شد، اما هیچ‌کس پاسخگو نیست.
 

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گیلان در فصل گرما با خاموشی‌های بسیار روبه‌رو است گفت: گیلان با بحران برق مواجه است در صورتی که می‌تواند صادرکننده برق باشد.

 

کوچکی نژاد اذعان کرد: زیرساخت های شبکه انتقال برق گیلان با مشکلاتی روبه رو است.

 

وی به کارخانجات گیلان اشاره کرد و ادامه داد: همه اعضای هیئت مدیره در کارخانجات تولیدی گیلان غیربومی هستند در صورتی که بایستی بومی باشند‌ و این مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

*تخریب تالاب ها در گیلان به دلیل ضعف مدیریتی است

«سید علی آقازاده » نیز در این نشست به ظرفیت بالای گیلان در بخش‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: تخریب تالاب ها در گیلان به دلیل ضعف مدیریتی است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: ما تماشاگر تخریب محیط زیست و رودخانه‌های استان بوده و یک مدیریت واحد برای حل مشکلات نداریم.

 

وی اضافه کرد: عدم وجود سیستم فاصلاب در شهرهای کوچک از مشکلات اساسی استان با توجه به گردشگر پذیر بودن آن است.

 

آقازاده با تاکید بر اینکه وضعیت اشتغال گیلان در شان این مردم نیست گفت: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم گیلان برنج است، اما در مقابل زحمات کشاورز گیلانی قیمت برنج مناسب نبوده و برنج خارجی از برنج داخلی گران‌تر است.

 

وی تصریح کرد: عدم حمایت از کشاورزان سبب فروش مزارع شده است.


 

* توسعه گیلان مستلزم نگاه ویژه مسئولان کشوری است

«حسن محمدیاری» اذعان کرد:  ۱۰۰کیلومتر نوار ساحلی در شهرستان‌های غرب گیلان وجود دارد که ۷۰ درصد متصرفان واحدهای دولتی بوده و فقط ۳۰ درصد آن در اختیار اشخاص حقیقی است.

 

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اشتغال و عدم توجه به تولیدات از دیگر دغدغه های این شهرستان‌هاست که مستلزم نگاه ویژه مسئولان کشوری است.

 

در پایان هر یک از نمایندگان مجلس شهرستان‌های گیلان دغدغه‌های حوزه انتخابیه خود را عنوان کرده و خواستار حل مشکلات شدند.

کد خبر 952422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha