نماز جمعه تریبونی اثرگذار در کشور است

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه نماز جمعه تریبون بسیار اثرگذار است، گفت: حفاظت و تبیین سیاست ها، آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب از اهدافی است که در آیین های عبادی و سیاسی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» ظهر امروز(پنجشنبه، ۲ تیر) در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهارکرد: تاریخچه نماز جمعه به زمان نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) می رسد.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه نماز جمعه در طول تاریخ در کشورها و حکومت های اسلامی برگزار شده است،افزود: در زمان قبل از انقلاب نیز سابقه برگزاری نماز جمعه در کشور را داریم، اما نماز جمعه های آن دوران به حجم و گستردگی کنونی برگزار نمی شد.

 

وی با اشاره به اینکه منصوب شدن امام جمعه از طرف ولی فقیه و مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: امام جمعه منصوب مستقیم رهبری است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با اذن حاکم اسلامی و ولی فقیه برگزار و اولین نماز جمعه ای که سال ۱۳۵۸ در کشور برگزار شد به امامت مرحوم آیت الله طالقانی بود،گفت: از این تاریخ به بعد سنگ بنای برگزاری نماز جمعه به شکل کنونی در کشور گذاشته شد.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه نماز جمعه یک شجره طیبه و نهاد رحمانی است، تصریح کرد: در حال حاضر نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ نقطه از کشور برگزار می شود و این ظرفیت بسیار بزرگی است.

 

وی اثرگذاری و کاربرد آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نماز جمعه نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح منطقه ای و بین المللی تاثیر داشته است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا اضافه کرد: نماز جمعه آنقدر اهیمت دارد و مهم است که دوست و دشمن روی آن حساب باز می کنند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه نماز جمعه تریبونی بسیار اثرگذار است، گفت: حفاظت و تبیین سیاست ها، آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب از اهدافی است که در آیین های عبادی و سیاسی دنبال می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای شکل گیری، حفظ و بقای انقلاب اسلامی شهدای زیادی تقدیم شده است، اظهارکرد: دشمنان در تلاش هستند به انقلاب آسیب برسانند که اجازه رسیدن آنان به اهداف شوم شان را نمی دهیم.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: یکی از سنگرهایی که با توطئه های دشمنان مقابله و آنها را خنثی می کند، سنگر نماز جمعه است.

 

امام جمعه بندر آستارا آگاهی بخشی را از وظایف اصلی نهاد نماز جمعه دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت افزایی و افشای توطئه های دشمنان و تبیین آن برای مردم از دیگر وظایف این نهاد مقدس است.

 

وی با بیان اینکه تبیین دیدگاه های امامین انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از وظایف اصلی نهاد نماز جمعه است،افزود: تبیین دیدگاه ها و فرمایشات امامین انقلاب برای مردم از وظایف ائمه جمعه کشور است تا آنان با حقیقت بیانات و فرمایشات این بزرگواران آشنا شوند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا به فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد برگزاری آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه در کشور اشاره کرد و گفت: بندر آستارا از جمله شهرستان هایی است که نماز جمعه از ابتدای پیروزی انقلاب در آن برگزار شده است.

 

امام جمعه بندر آستارا، فضاسازی شهر توسط ادارات و نهادهای مختلف، تقدیر از پیشکسوتان فعال در ستاد نماز جمعه، امام جمعه موقت، اصحاب رسانه، خیرین و فعالین در رزمایش مواسات و کمک مومنانه و مدافعان سلامت را از برنامه های بزرگداشت ۵ مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب در شهرستان آستارا دانست و افزود: برگزاری شورای فرهنگ عمومی و جلسه شورای اداری مرتبط با آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه از دیگر برنامه های گرامیداشت ۵ مرداد در آستارا است.

 

وی افزود: همچنین به مناسبت ۵ مرداد برگزاری مسابقات و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام حافظ نیا گفت: ستاد نماز جمعه آستارا از ستادهای فعال در کشور و استان است که طی سال های گذشته نیز موفق به کسب ستاد برتر در کشور شده است.

 

کد خبر 952424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha