تقویت مناسبات با چین به معنای تضعیف تحریم‌های آمریکاست/ ارایه گزارش نهایی قرارداد به مردم

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به کارشکنی‌های آمریکا علیه قرارداد ایران و چین، گفت: تقویت مناسبات با چین به معنای تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، «سید مصطفی میرسلیم» با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و چین پیرامون انعقاد قرارداد 25 ساله، گفت: همکاری با همسایگان و کسانی که با ما دشمنی ندارند، مثبت و لازم است. این نوع همکاری ها باید مراحل قانونی خود را برای انعقاد تفاهم نامه طی کند. متاسفانه برخی از سر بی اطلاعی مخالفت خود را با قرارداد اعلام کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی‌های برخی از شبکه‌های معاند متاثر از آمریکا، افزود این رسانه‌ها اطلاعات اشتباه به مردم می‌دهند زیرا دولتمردان آمریکایی نمی‌خواهند که مناسبات ایران و چین تقویت شود.

میرسلیم یادآور شد: تقویت مناسبات به معنای تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است بنابرای همکاری علمی، اقتصادی و فرهنگی ایران و دیگر کشورها موجب نارضایتی آمریکایی‌ها می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه قرارداد ما با چین مسبوق به سابقه است، تاکید کرد: فروش کشور یا جزیره‌های ایرام اظهارات بی‌فایده و بی‌اساس است. در پیش نویس  قرارداد هم به هیچ کدام از این موضوعات اشاره نشده است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تصریح  کرد: موارد مندرج در پیش نویس قرارداد قابلیت بهبود وضعیت اقتصادی ایران و تقویت روابط و مناسبات دو کشور را دارد. بنابراین مراحل حقوقی مذاکره و کارهای کارشناسی باید طی شود، پس از نهایی شدن تفاهم‌ها، گزارشی از آن قطعا در اختیار مجلس قرار می گیرد و به مردم هم توضیح داده می‌شود./

کد خبر 952478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha