تشکیل کرسی های آزاداندیشی از مطالبات رهبری است

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: آیین نامه تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها به همه استان ها به عنوان یکی از مطالبات رهبری ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، هاشم داداش پور، عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی بعداز ظهر امروز ( 8 دی) در جمع خبرنگاران گفت: این کانون تشکلی علمی، فرهنگی و سیاسی است چرا که خاستگاه اصلی آن دانشگاه است که عرصه علم آموزی و پژوهش و در برگیرنده تمامی حوزه های سیاسی، اجتماعی، بین المللی و علمی و فناوری است که باید مواضع خاص به خود را داشته باشد.
 

قائم مقام کانون دانشگاهیان ایرانی اسلامی کشور افزود: این کانون تشکلی اصولگراست و به تبع کلیه اعضای این کانون که بیش از یک هزار نفرند نیز معتقد به مبانی این جریان هستند.
 

داداشپور اظهار داشت: سعی ما بر این بوده تا بتوانیم در نهادهای تصمیم گیری کشور ورود پیدا کنیم چراکه پیش از آن جامعه دانشگاهی در هیچ نهاد تصمیم گیری مشارکت نداشته است.
 

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: برای دستیابی و رسیدن به چشم اندازی که در افق 1404 برای ما تبیین شده، نیاز است تا دانشگاه ها به صورت سازمان یافته و تشکلی برای مشارکت در تبیین و عملیاتی کردن این چشم انداز به دولت کمک کنند.
 

وی تصریح کرد: کانون دانشگاهیان اسلامی با حضور در نهادهای تأثیرگذار برای تحقق این اهداف تلاش خواهند کرد.
 

داداشپور اذعان داشت: این نهاد دانشگاهی از طریق برگزاری همایش ها و نشست های علمی، فرهنگی و سیاسی به تقویت موضع خود کمک می کند.
 

وی ادامه داد: این برنامه ها در زمینه تحول علوم بومی و انسانی، کمک به نهضت تولید علم و جنبش نرم افزاری و یا محورهایی که نظام بوسیله رهبری تبیین می کنند، شکل گرفته است.
 

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: در ال حاضر بیداری اسلامی به عنوان یکی از مهم ترین موضوعات نه تنها در جهان اسلام بلکه در سراسر جهان است که طبیعتاً دانشگاه ها می توانند بهتر در این صحنه ها حضور داشته باشند.
 

داداشپور تأکید کرد: این تشکل به عنوان یک تشکل ولایی و معتقد به حضور سیاسی اسلام در اداره کشور باید حضور خوبی داشته باشد و به تدوین راهبردها و سیاست های کشور کمک کند.
 

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: یکی از اتفاقاتی که علیرغم تأکیدات رهبری در دانشگاه ها تاکنون شکل واقعی به خود نگرفته است، تشکیل کرسی های آزاد اندیشی است.
 

وی عنوان کرد: قریب به یکماه قبل آیین نامه کرسی های آزاداندیشی آماده و به تمامی استان ها ابلاغ شده تا این موضوع که یکی از مطالبات رهبری است به عنوان یک وظیفه برای جامعه دانشگاهی کشور، انجام شود.
 

پایان پیام/


 

کد خبر 95263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha