سنگر نماز جمعه، بهترین مکان برای یاری رسانی به مردم/ برنامه های ۵ مرداد مصلی گرگان تشریح شد

جعفری گفت: سنگر نماز جمعه، بهترین جای دعوت مردم به بسیج شدن برای جهاد و دفاع و حل مشکلات اجتماعی و یاری رسانی به دیگران است.

«رضا جعفری» به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در تهران و همزمان در گرگان در خصوص اهمیت و جایگاه نماز جمعه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: اهمیت نماز جمعه فلسفه عبادى سیاسى آن است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان افزود: نماز جمعه، قبل از هر چیز یک عبادت بزرگ دسته جمعى و باشکوهی است و اثر عمومى عبادات را كه تلطیف روح و جان، و شستن دل از آلودگی هاى گناه و زدودن زنگار معصیت از قلب مى باشد در بردارد.

 

وی اظهارداشت: از نظر اجتماعى و سیاسى نماز جمعه یک كنگره عظیم هفتگى است كه بعد از كنگره سالانه حج، بزرگترین كنگره اسلامى است و به همین دلیل در روایتى ازرسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل شده كه: «نماز جمعه حجّ كسانى است كه قادر به شركت در مراسم حجّ نیستند».

 

جعفری با بیان اینکه ایجاد همبستگی و انسجام هر چه بیشتر در میان صفوف مسلمین به گونه ای که دشمنان را به وحشت می افکند و پشت آنها را می لرزاند، گفت: در واقع نماز جمعه جلوه وحدت و قدرت مسلمانان است که روحیه اخوّت و برادری را تقویت نموده و موجب یکپارچگی مسلمانان و خنثی شدن توطئه های تفرقه افکنانه و شایعه های دشمنان اسلام است.

 

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه گرگان افزود: سنگر نماز جمعه، بهترین جای دعوت مردم به بسیج شدن برای جهاد و دفاع و حل مشکلات اجتماعی و یاری رسانی به دیگران است.

 

وی ادامه داد: این قدرت عظیم مردمی که در نماز جمعه متجلی می شود، همواره مورد توجه بوده و در حادثه کرونا ویروس در استان گلستان و در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مصلی گرگان مرکز پشتیبانی رزمایش مواسات و احسان بوده و تا ریشه کنی این ویروس خواهد ماند.

 

جعفری خاطرنشان کرد: برنامه هایی از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به ستادهای استان ها و شهرستان ها ابلاغ شده است که این فعالیت ها با توجه به درگیری کشورو این استان با بیماری کرونا انجام می گیرد.

 

وی، فعالیت های گرامیداشت 5 مرداد امسال مصلی گرگان را کمک به نیازمندان برشمرد و گفت: توزیع مرغ در مناطق شهری و روستایی گرگان، توزیع غذای گرم بین محرومین، برنامه ریزی تهیه گوسفند و ذبح آن به منظور تقسیم در بین نیازمندان از برنامه مهم این ستاد است که به حول و قوه الهی در حال اجرا است.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان را در ویژه برنامه گرامیداشت 5 مرداد در صدای و سیمای مرکز گلستان را از دیگر برنامه های ستاد نماز جمعه گرگان یاد کرد و اظهار داشت: آیت الله نورمفیدی در این برنامه تلویزیونی به تشریح اولین نماز جمعه در کشور و همزمان در گرگان خواهد پرداخت و در بیان اهمیت این فیضه مهم سخنانی خواهند داشت.

 

وی عنوان کرد: انجام تبلیغات محیطی گرامیداشت 5 مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور و همزمان در گرگان در سطح مرکز استان، تبیین نماز جمعه در سایت های محلی توسط قسمت های مختلف ستاد، تقدیر از کادر درمان و سلامت از جمله برنامه هایی است که به همین مناسبت در شهرستان برگزار خواهند شد.

 

 

کد خبر 952938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha