کمبود پزشک متخصص بزرگترین مشکل حوزه درمان تامین اجتماعی است

بهاروند با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی از فارغ التحصیلان وزارت بهداشت در رشته های تخصصی سهمیه ای ندارد، گفت: بزرگترین مشکل فرا روی درمان تامین اجتماعی کمبود پزشک متخصص است.

« امین بهاروند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: کمبود نیروی تخصصی مهم ترین مشکل حوزه درمان تامین اجتماعی بویژه در استان لرستان است.

 

مدیردرمان تامین اجتماعی لرستان افزود: به رغم کمبود و مشکل در حوزه سخت افزار امروز مهم ترین و دغدغه و مشکل حوزه درمان تامین اجتماعی، نبود پزشک متخصص است.

 

وی افزود: متاسفانه به دلیل اینکه تامین اجتماعی در حوزه فارغ التحصیلان وزارت بهداشت در رشته های تخصصی، هیچ سهمیه ای ندارد، مراکز تامین اجتماعی بویژه در استان با کمبود نیروی متخصص مواجه هستند.

 

بهاروند خاطرنشان کرد:  با توجه  به اینکه از منبع اصلی پزشکی به تامین اجتماعی نمی رسد، باید منتظر ورود پزشک متخصص در استان باشیم تا بتوانیم با انعقاد قرارداد از این ظرفیت برای خدمت در مراکز تامین اجتماعی بهره گرفته شود.

 

مدیردرمان تامین اجتماعی استان لرستان گفت: دیگر راه جذب پزشک متخصص این است که پزشک عمومی جذب سازمان، موفق به گذراندن تخصص شده و با پایان تحصیل در مراکز تامین اجتماعی خدمت رسانی کند.

 

وی با اشاره به اهمیت همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای رفع این مشکل، افزود: دانشگاه علوم پزشکی کمک های داشته است که برای رفع این دغدغه نیاز به کمک بیشتر است.

 

بهاروند با اشاره به اینکه نزدیک 45 درصد جمعیت استان بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند، بیان کرد: وجود مراکزدرمانی تامین اجتماعی خود کمکی بزرگ در حوزه درمان برای دانشگاه علوم پزشکی محسوب می شوند.

 

وی افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی از نظر نرم افزاری و نیری تخصصی به مراکز درمانی تامین اجتماعی کمک کند، بخش مهمی از بار درمانی استان مرتفع می شود.

 

بهاروند افزود: از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار می رود جهت رفع دغدغه نبود پزشک متخصص در استان کمک کنند.

 

وی  تاکید کرد: در سطح کلان هم از نمایندگان انتظار می رود این قانون زمین مانده جهت اختصاص سهیمه فارغ التحصیلان متخصص به  مراکز تامین اجتماعی را حل کرده و به سامان برسانند.

 

بهاروند افزود: از نظر نیروی غیر از پزشک متخصص، مراکز درمانی تامین اجتماعی در وضعیت خوبی به سر می برند.

 

مدیردرمان تامین اجتماعی لرستان از جذب نیروی جدید در مراکز درمانی تامین اجتماعی خبرداد و اظهار کرد:طی سال جاری نزدیک به 90 نفر در حوزه پرستاری و  بقیه رشته های پیرا پزشکی در استان استخدام می شوند.

 

کد خبر 952952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha