حمایت از مساجد به رونق سبک زندگی اسلامی و تحولات فرهنگی اجتماعی کمک می‌کند

پورقاسم گفت: متاسفانه، درحالی که مساجد بار بسیاری از خدمات اجتماعی و فرهنگی را بر دوش کشیده‌اند تقریباً هیچ کمکی از سوی حاکمیت دریافت نمی‌کنند که اگر کمک‌های لازم صورت گیرد شاهد محوریت بیشتر مساجد و به تبع آن، رونق سبک زندگی اسلامی هستیم.

«ایرج پورقاسم» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد در برخی از محلات شهری و بسیاری از روستاها تنها مرکز فرهنگی و اجتماعی و امید و پناهگاه مردم هستند، اظهار کرد:  اگر همین مساجد نباشند شاهد ورود بیشتر بسیاری از معضلات فرهنگی کلان شهرها به شهرهای کوچک تر و روستاها خواهیم بود همچنان که تعطیلی مساجد در برخی از مناطق، موجب تغییر تاسف بار فضای فرهنگی آنها شده است.
 
 

موسس و رئیس هیئت امنای مسجد امام حسین (ع) افزود: متاسفانه درحالی که مساجد بار بسیاری از خدمات اجتماعی و فرهنگی را بر دوش کشیده اند تقریبا هیچ کمکی از سوی حاکمیت دریافت نمی کنند که اگر کمک های لازم صورت گیرد شاهد محوریت بیشتر مساجد و به تبع آن، رونق سبک زندگی سالم و با کیفیت در جامعه خواهیم بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه عصر جدید، اقتضائات خاص خود را در همه عرصه ها از جمله مسجدداری دارد، گفت: نمی توان با روش قدیم، مساجد را مدیریت کرد و توقع داشت نسل جوان همچون گذشته از این خانه های خدا استقبال کند. این حقیقت را بیش از همه باید ائمه جماعات، هیئت امنا و مسئولان نهادهای مسجدی همچون بسیج درک کنند.

 

پورقاسم با تاکید بر لزوم ورود دانش و فناوری های نو به عرصه مدیریت مساجد و سایر مراکز دینی و فرهنگی، اضافه کرد: ائمه جماعات و اعضای هیئت امنای مساجد باید فضا را برای ورود جوانان باز کنند چرا که صرفاً با افکار سنتی و قدیمی نمی توان موجب رونق مساجد شد. جهان جدید، فکر جدید می طلبد.

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت بسیاری از مساجد به برگزاری نماز جماعت و برخی از آنها صرفا به باز بودن درهای شان به منظور اقامه نماز فرادی محدود شده است درحالی که این وضعیت که بیش از همه ریشه در کم توجهی مسئولان دستگاه های متولی مساجد همچون اوقاف، مرکز رسیدگی به امور مساجد و شهرداری ها دارد زیبنده نظام اسلامی نیست. هیئت امنای مساجد آمادگی خود را برای همکاری با این مسئولان به منظور رونق بخشی بیشتر و تبدیل آنان به پایگاهی فراگیر در شهرها و روستاها اعلام می کنند.

کد خبر 953101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha