قرآن کتاب برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز است

اسقف کلیسای «لفکاذا» تعامل و گفتگو‌ بین مسلمانان و مسیحیان ارتدکس را نشانه بالا بودن سطح فهم و دانش ایرانیان و یونانیان و مشترکات تاریخی و روابط دوستانه بین دو کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آتن با همکاری بخش فرهنگی شهرداری جزیره لفکاذا، مجموعه‌ای متنوع از برنامه‌های فرهنگی را برای ساکنان این شهر از 30 تیرماه تا 1 مردادماه تدارک دیده بود که در خلال این برنامه‌ها، دیدار با شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی این شهر نیز انجام شد.

 

به دعوت رسمی شهردار  لفکاذا ، «علی ‌محمد حلمی» رایزن فرهنگی کشورمان در آتن در جریان سفر خود به این شهر با «آثاناسیوس کوسماس»، اسقف کلیسای لفکاذا دیدار و در خصوص همکاری و تعاملات بین اسلام و مسیحیت گفتگو کرد.

 

آثاناسیوس کوزماس در سخنانی، تعامل و گفتگو‌  بین مسلمانان و مسیحیان ارتدکس را نشانه بالا بودن سطح فهم و دانش ایرانیان و یونانیان و مشترکات تاریخی و روابط دوستانه بین دو کشور دانست.

 

کشیش کلیسای ارتدوکس لفکاذا همچنین گفت: باعث افتخار است که رایزن فرهنگی ایران در آتن امروز در این محل حضور پیدا کرده است و ما حضور وی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که بتوانیم نه تنها در حوزه فرهنگ بلکه در دیگر حوزه‌ها شامل حوزه های دینی ـ مذهبی برنامه‌های مشترکی در این شهر برگزار کنیم.

 

وی در ادامه سخنانش آمادگی کلیسای ارتدوکس را برای گفتگو با ادیان دیگر به ویژه اسلام اعلام کرد و افزود: قرآن کتاب عشق، برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز است. من قرآن را مطالعه کرده‌ام و به این نتیجه رسیده ام که عدالت‌خواهی یکی از نکات کلیدی این کتاب است . قرآن کتابی است که برای ما نیز قابل احترام است چون کتاب مقدس میلیاردها انسان بر روی زمین است.

 

آثاناسیوس کوزماس خاطرنشان کرد: ما همواره به دنبال عدالت و آزادی برای همه مردم جهان بوده و هستیم و به حقوق سایر ادیان احترام می‌گذاریم.

کد خبر 953144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha