لزوم بهره‌مندی خبرگزاری شبستان از ابزار و شیوه‌های نوین در ارائه اخبار

حجت‌الاسلام مهدوی بر لزوم بهره‌مندی خبرگزاری شبستان از ابزار و شیوه‌های نوین در ارائه اخبار تاکید کرد و گفت: رسانه‌های دینی به‌ویژه خبرگزاری شبستان باید تلاش مضاعفی در انعکاس جذاب و زیبای برنامه‌های دینی جهت جذب جوانان به حوزه معارف دینی داشته باشند.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه رسانه مهم‌ترین ابزار برای انتقال فرهنگ و افکار جامعه محسوب می‌شود اظهار کرد: امروزه رسانه به‌عنوان یک نیاز اساسی در جامعه است.

 

امام جمعه موقت اندیمشک با بیان اینکه توجه به کارکردهای رسانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: نقش رسانه‌های دینی با توجه به اهداف و رسالت والایی که دارند، بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی و آسیب‌هایی که از حوزه فرهنگ متوجه جوامع می‌شود اذعان داشت: رسانه‌های بیگانه با ترویج الگوهای غربی تلاش فراوانی را دارند که تا حدودی موفق بوده‌اند و آسیب‌های زیان‌باری را به جوامعی از جمله ایران اسلامی وارده کرده‌اند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک تصریح کرد: طی دهه‌های اخیر، تلاش مضاعف رسانه‌های بیگانه برای تضعیف باورهای دینی افزایش یافته و روز به روز هم در حال گسترش است.

 

وی ترویج جدایی دین از سیاست و تضاد علم و دین را از جمله آسیب‌های حوزه فرهنگ برشمرد و عنوان کرد: رسانه‌های بیگانه در این زمینه تلاش گسترده‌ای دارند و از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی بیان کرد: ترویج فرقه‌های ساختگی در حوزه معارف دینی مانند اختلاف بین شیعه و سنی و ایجاد فرقه‌هایی همچون داعش، طالبان، القاعده و ... از آسیب‌های اساسی در حوزه فرهنگ برای جامعه اسلامی محسوب می‌شوند که هدف دارند مردم از حقیقت معارف دینی فاصله بگیرند و به سمت فرقه‌های ساختگی بروند.

 

وی ادامه داد: تخریب و ترور شخصیت‌های دینی و فرهنگی، ترویج مدگرایی متفاوت با فرهنگ دینی و آداب و رسوم ایرانی اسلامی، ترویج عدم پایبندی به احکام دینی و اسلامی، تخریب اعتماد به نفس و هویت ملی، ایجاد بدبینی و بی‌اعتمادی میان مردم و مسئولان و بی‌تفاوت کردن نسل جوان نسبت به ارزش‌های دینی از جمله اقدامات رسانه‌های بیگانه هستند.

 

امام جمعه موقت اندیمشک اضافه کرد: رسانه‌های بیگانه تلاش گسترده‌ای دارند تا در بخش براندازی فرهنگی و سیاسی، فرهنگ غنی و روش سیاسی نظام اسلامی ما را از بین ببرند که این آسیب نگران کننده‌ای است.

 

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های مختلف از جمله رسانه‌های دینی در مواجهه و مقابله با تهاجم و آسیب‌های فرهنگی، وظایف زیادی دارند افزود: بصیرت‌افزایی و شناخت جامع ابعاد آسیب‌های فرهنگی از مهمترین وظایف رسانه‌های دینی هستند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی معرفت‌افزایی دینی و فرهنگی را از وظایف رسانه‌های دینی برشمرد و گفت: باید تلاش کرد مردم بیش از گذشته با معارف دینی به شیوه ساده و با هویت ملی و فرهنگی خود آشنا شوند که در این راستا معرفی مفاخر دینی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با بیان اینکه آگاهی‌رسانی از رشد و پیشرفت کشور از محورهای اساسی و وظایف مهم رسانه‌های دینی محسوب می‌شود اظهار داشت: جامعه ما باید بیش از پیش، از میزان رشد و پیشرفت کشور در حوزه ارائه خدمات آگاه شود.

 

امام جمعه موقت اندیمشک بیان کرد: تقویت روحیه خودباوری و هویت ملی، اهتمام به تربیت دینی نوجوانان و جوانان با شیوه‌های جدید و جذاب، نوآوری در ارائه برنامه‌های دینی به نسل جوان در قالب‌های مختلف با استفاده از تمامی ابزارهای جذاب، اهتمام به تقویت نظام خانواده، روشن کردن مردم نسبت به میراث علمی و فرهنگی جامعه اسلامی و مشخص کردن ابزار و شیوه‌های تهاجم فرهنگی برای مردم از دیگر وظایف رسانه‌های دینی در مقابله با تهاجم فرهنگی هستند.

 

وی به ارائه نقش و رسالت رسانه‌ها در جامعه پرداخت و عنوان کرد: رسانه‌های دینی از جمله خبرگزاری شبستان نقش بسیار ارزشمند و بی‌بدیلی در نشر معارف دینی و مواجهه و مقابله با تهاجم و آسیب‌های فرهنگی ایفا کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه رسانه‌های دینی به‌ویژه خبرگزاری شبستان باید تلاش مضاعفی در انعکاس جذاب و زیبای برنامه‌های دینی جهت جذب جوانان به حوزه معارف دینی داشته باشند یاد آور شد: خبرگزاری شبستان باید با بهره‌مندی از ابزار و شیوه‌های نوین در ارائه اخبار گام بردارد.

 

کد خبر 953324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha