عرضه دام تنها در اماکن محصور مجاز است

عبدالوند گفت: عرضه دام برای عید قربان جز در اماکن محصور در سایر نقاط ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محسن عبدالوند» ظهر امروز (یکشنبه 5 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: بازرسی در خصوص بیماری کرونا و اقدامات دامپزشکی با یکدیگر متفاوت است.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان ادامه داد: بیماری کرونا همه چیز را تحت الشعاع قرار داده است، جلساتی با مرکز بهداشت در خصوص عید قربان داشتیم و به این نتیجه رسیدم با شرایط خاص استان و وضعیت قرمز کرونا و از طرفی بحث عید قربان به صورت جدی تر در استان نسبت به بازرسی و نظارت بر اماکن بپردازیم.


عبدالوند بیان کرد: در شهرهای ترکمن نشین به ویژه گنبدکاووس قربانی گستردگی زیادی دارد که گاهی مشکلاتی در این زمینه به وجود می آورد.


وی با بیان اینکه سالانه بازدیدهایی برای رعایت بهداشت برای قربانی دام انجام می شود، افزود: هرگونه عرضه دام در محیط باز استان محدود و ممنوع است و محل عرضه دام در نقاط محصور و در شهرستان ها و حداقل در یک نقطه در نظر گرفته شود.

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گلستان تصریح کرد: بنا به مصوبه ستاد کرونا نماز عید قربان مطلقا ممنوع است و عرضه دام در مکانی که دامپزشکی مشخص می کند و با هماهنگی شهرداری ها رقم بخورد تا مشکلی از نظر ازدحام ایجاد نشود.

 

کد خبر 953521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha