وضعیت اسفناک زنان اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

کمیسیون امور اسرای فلسطینی که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) در کرانه باختری اداره می شود ، روز شنبه اعلام کرد فدوا حمادا و جیهان هاشمی معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، یک کمیسیون فلسطینی می گوید ، دو زندانی زن فلسطینی اکنون در زندان اسرائیل در انزوا و در شرایط بسیار سخت قرار دارند.

 

مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد: کمیسیون امور اسرای فلسطینی که توسط تشکیلات خودگردان فلسطین (PA) در کرانه باختری اداره می شود ، روز شنبه اعلام کرد فدوا حمادا و جیهان هاشمی معرفی کرد.

 

 

این کمیسیون گفت این زنان در سلولهای انفرادی در زندان انفرادی جلماه در شرایط سخت نگهداری می شوند و افزود آنها توسط سه دوربین امنیتی تحت نظر هستند و از نیازها و حقوق حداقلی محروم نگه داشته شده اند.

 

در اواخر سال گذشته ، تعدادی از گروه های حقوق بشر فلسطین ، از جمله انجمن زندانیان فلسطین (PPS) ، در بیانیه مشترک تعداد زندانیان فلسطینی را 5هزار نفر اعلام کردند که از بین آنها 50 نفر زن هستند.

 

تقریباً 350 نفر از این زندانیان تحت اصطلاح بازداشت اداری قرار دارند ، این نوعی حبس بدون محاکمه یا اتهامی است که به اسرائیل اجازه می دهد تا فلسطینی ها را تا شش ماه زندانی کند.

 

هفته گذشته نیروهای امنیتی صهیونیستی دختر فلسطینی را در نزدیکی روستای نازلت زید در کرانه باختری دستگیر کردند. این دختر به نام ریما الکیلانی تنها 16 سال دارد.

 

عبدالفتاح پدر این دختر می گوید نظامیان اسرائیلی دختر وی را به مرکز بازجویی در داخل شهرک اسرائیلی آریل بردند و بعداً پس از ارائه ادعاهای دروغین علیه وی ، بازداشت ریما را به چهار روز تمدید کردند.

 

در مارس سال گذشته ، آژانس کودکان سازمان ملل متحد ، یونیسف با انتشار آماری تعداد کودکان بازداشت شده در زندان های اسرائیل را 40 نفر اعلام کرد.

کد خبر 953703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha