مهارت آموزی، سنگ زیربنای موفقیت در سال جهش تولید

مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از گام های اساسی در رسیدن به جهش تولید است که می تواند در رونق اشتغال نیز موثر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، نقش مهم  مهارت آموزی و كارآفريني و تآثير آن در رشد و توسعه اقتصادي، توانمند سازي منابع انساني، اشتغال زايي، استقرار و توسعه عدالت اجتماعي، حضور گسترده و فعال در بازارهاي جهاني، فقرزدايي و افزايش اميد به زندگي، بر كسي پوشيده نيست و این امر می تواند نقش به سزایی در رونق اشتغال و کارآفرینی بازی کند.


داشتن مهارت و قابليت هاي كافي براي مشاركت نه فقط در زندگي شغلي بلكه در زندگي اجتماعي و شهروندي افراد حياتي است، مهارت اساس انسجام اجتماعي است كه بر مردم سالاری،‌ درك متقابل،‌ احترام به تفاوت ها، مسئوليت شهروندي،‌ خلاقيت،‌ آزادي و مهارت هاي بين فردي مبتني است و براي رسيدن به پیشرفت و تكامل فردي و اجتماعی ضروري هستند.


سنگ زيربناي موفقيت ،‌ به درك ارزش مهارت ها از سوي افراد ، ‌شركت ها و دستگاه‌هاي دولتي وابسته است. بيشتر افراد و سازمان ها بايد متقاعد شوند كه موفقيت درآينده وابسته به ارتقا سطح مهارت‌هايشان است. اگر افراد و سازمان‌ها باور كنند كه ارتقا مهارت ها امري ارزشمند است آن را در اولویت قرار مي دهند.

 

*اهتمام به مهارت آموزی نویدبخش افق روشن است


 استاندار اصفهان با تبیین جایگاه مهارت در زندگی امروزی گفت: گسترش و توسعه آموزش هاي مهارتي و توانمندي از منابع كارآمد انساني راه را براي تحقق شعار سال جهش توليد هموار مي نمايد و اهتمام به اين مقوله نويد بخش افق روشن براي اشتغال پايدار جوانان است. 
«عباس رضایی» ادامه داد: با توجه به تغيير ماهيت كسب و كار بايد ضمن استفاده و بهره وري از شيوه هاي موجود آموزش و حفظ اشتغال و برنامه ريزي لازم براي مهارت آموزي از طريق شيوه هاي نوين و متناسب با شرايط آينده مد نظر قرار گيرد.

 

*مهارت توأم با کارآفرینی لازمه نیروی انسانی موفق است

 

نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي گفت: در زمینه مهارت آموزی راه نرفته بسیار داریم اگر در قرن 20 بودیم کافی بود ولی قرن 21 متفاوت تراز قرن گذشته است و فضایی که در حوزه اشتغال است فضای بسیار پیچیده اي می باشد.


«مهدی طغیانی» با بیان اینکه انسان موفق باید مهارت را با کارآفرینی انجام دهد افزود: امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است یعنی تولید از یک تولید کارگاهی به تولید کارخانه ای با تولید بالا انجام و بصورت شبکه ای و هماهنگ با سایر تولیدات مشابه صورت پذیرد.

وي با تاکید براینکه شبکه ای شدن سیستم تولید با همدیگر بسیار حائز اهمیت است، اگر چنین شد آموزش های مهارتی به نتیجه خواهد داد تصریح کرد:  اثربخشي و كارآيي آموزش ها باید در كمترين زمان صورت بگیرد و با متحول شدن آموزش ها مواجه هستيم و بايستي خود را به روز كنيم.

*مهارت آموزی راهی برای توانمندسازی جامعه


مدیرکل فنی و حرفه‌ای اصفهان  با اشاره به اهمیت تولید در راه رسیدن به خودکفایی اظهار داشت: بر این اساس ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با محور تقویت و کسب مهارت لازم برای ورود به عرصه اشتغال و افزایش کیفیت تولیدات صورت گرفته است.
«آرش اخوان» گفت: افزایش مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی در راستای توسعه و تقویت برنامه‌های کارآفرینی در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد.
وی با بیان اینکه توانایی انجام هر کار منجر به ارزش افزوده، مهارت تعریف می‌شود، افزود: مهارت‌افزایی نقش مهمی در کاهش بیکاری و توانمندسازی جامعه دارد.

 

کد خبر 953849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha