مجموعه شعر «قوطی بیگیر بینشون» منتشر شد

چاپ دوم مجموعه شعر «قوطی بیگیر بینیشون» اشعار گویش دهکردی سروده اسفندیار ساکنیان توسط سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: «قوطی بیگیر بینیشون» مجموعه شعر گویش محلی دهکردی است که در سال ۱۳۸۶ در حوزه هنری تولید و منتشر شد. به دنبال استقبال مخاطبان در همان سال‌های نخست، کتاب کمیاب و نایاب شد و این امر باعث چاپ مجدد این کتاب با توجه به درخواست مکرر عموم و علاقه‌مندان در سال جاری شده است.

قاسم اسماعیلی افزود: این کتاب شامل ۴ بخش غزل‌ها، دوبیتی‌ها، شعرهای سپید و سایر سروده‌های اسفندیار ساکنیان دهکردی است که در گویش محاوره و فرهنگ عامه (فولکلور) منتشر شده است.

وی گفت: در چاپ جدید این مجموعه شعر، طرح جلد و صفحه‌آرایی نیز تغییر کرده است. حسن منظوری طراحی جلد اثر را انجام داده و صفحه‌آرایی آن نیز توسط انتشارات سوره مهر صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: حفظ و پاسداشت فرهنگ ملی-ایرانی-اسلامی در کشور و جامعه از ضرورت‌های حال حاضر است و با توجه به سبک زندگی جدید و مواجهه تمدنی فرهنگ ایرانی-اسلامی با سایر تمدن و فرهنگ‌ها، باید عناصر خرده‌فرهنگ‌های بومی و محلی را زنده نگه داشت و هدف حوزه هنری استان از انتشار این مجموعه و دیگر مجموعه‌های محلی نیز، حفظ و معرفی این خرده‌فرهنگ‌ها و انتقال آن به نسل جوان امروز و فردا در راستای تحکیم بنیان‌های هویت ملی است.

گفتنی است، این مجموعه شعر در ۱۲۵۰ نسخه، در ۱۱۰ صفحه و قطع رقعی منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجازی انتشارات سوره مهر در کشور و یا حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به آدرس شهرکرد، خیابان شریعتی کوچه ۵۲، این اثر را تهیه کنند.

کد خبر 953884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha