طرح تابستانه فهما در کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان انجام می شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح اوقات فراغت در بستر فضای مجازی برگزار می شود، گفت: طرح تابستانه فهما در کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مهدی پودینه» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: همه ساله در این ایام سال، ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان، به برگزاری کلاس های طرح اوقات فراغت اقدام می کرد اما امسال به دلیل ویروس کرونا که گریبانگیر کشور و جهان شده است یکسری محدودیت برای فعالیت های ما به ویژه برنامه های طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری به دنبال داشته است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شیوه ورود به اوقات فراغت را تغییر داده ایم؛ سال گذشته به خاطر دارم که در چنین ایامی آیین افتتاحیه اوقات فراغت را با حضور سعادتی معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در مسجد الغدیر داشتیم که قریب به هزار نوجوان و جوان در آیین افتتاحیه شرکت کرده بودند.

 

پودینه یادآور شد: امسال به دلیل اینکه هر گونه تجمعی ممنوع است، مجبور شدیم آیین افتتاحیه طرح اوقات فراغت را به صورت مجازی برگزار کنیم.

 

وی افزود: طرح اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد با عنوان طرح تابستانه فهما نامگذاری شده است.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تاکید کرد: سال گذشته 814 باب کانون فرهنگی و هنری در سطح استان مجری طرح اوقات فراغت بودند.

 

پودینه بیان داشت: امسال در تابستانه فهما در سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری یکسری فعالیت ها را به کانون ها ابلاغ شده است.

 

وی افزود:  در شبستان فرهنگ کلاس هایی نظیر جشنواره، مسابقه، کارگاه ها با موضوعات قرآن و عترت و احکام، اخلاق، عقاید، معرفی کتاب، ترویج کتاب و کتاب خوانی، اطلاع رسانی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ادامه داد: در شبستان هنر موضوعاتی مانند سرود، نمایش، فیلم، کتاب نویسی است که کانون های فرهنگی و هنری دنبال می کنند و بیشترین نگاه ما در شبستان هنر به سرود است.

 

پودینه تاکید کرد: در برخی نقاط که از نظر کرونا وضعیت سفید دارند کلاس های طرح اوقات فراغت را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و با محدودیت جمعیت خواهیم داشت.

 

وی افزود: نوع کلاس های اوقات فراغت براساس درخواست کودکان و نوجوانان برپا می شود و هیچ گونه اجباری نیست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه 5 کانون فرهنگی و هنری  به صورت پایلوت اقدام به برپایی گروه های سرود در استان می کنند، ادامه داد: کانون های فعال در عرصه گروه های سرود مورد حمایت قرار می گیرند.

 

پودینه گفت: کانون فرهنگی و هنری مسجد بلال زاهدان مجری طرح برپایی گروه های سرود در کانون های فرهنگی و هنری است.

 

وی افزود: شبستان کارآفرینی و نوآوری است که مباحث آموزشی سکه دوزی و خیاطی تحت پوشش قرار دارد.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به طرح ملی سه شنبه های تکریم اشاره کرد و یادآور شد: در چهلمین سالگرد هفته گرامیداشت دفاع مقدس هستیم، تمام نهادها و سازمان ها انقلابی برنامه هایی دارند که برای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری دو برنامه شاخص ملی و بین المللی تعریف شده است.

 

پودینه ادامه داد:کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور( فهما) رویداد بین المللی روح مقاومت با محوریت 110روز روایت مردمی از وصایای شهدای دیروز و امروز فراخوان داد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فراخوان این رویداد از 14 خردادماه سالروز ارتحال امام خمینی(ره) آغاز شده و تا 31 شهریور همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس ادامه دارد.

 

پودینه تاکید کرد: رویداد بین المللی روح مقاومت در قالب فیلم موبایلی، نماهنگ، صوت و عکس نوشت از وصایای شهدا است.

 

وی افزود: علاقمندان شرکت در این رویداد اطلاعات بیشتر را در سامانه بچه های مسجد جستجو کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تصریح کرد: قرآن و عترت در وصیت نامه شهداء، امام،مرجعیت و علما در وصیت نامه شهداء، دفاع از وطن و اسلام در وصیت نامه شهداء، قدس و فلسطین مظهر مقاومت، نقش و جایگاه مسجد در تربیت جامعه و تقویت محور مقاومت و مسجد در وصیت نامه شهداء، موضوعات این رویداد فرهنگی و هنری است.

 

«حجت الاسلام مهدی پودینه» اظهار داشت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، طرح ملی سه شنبه های تکریم را اجرایی می کند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان ادامه داد: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران هدف از اجرای  طرح ملی سه شنبه های تکریم در زاهدان است.

 

پودینه گفت: در اولین هفته سه شنبه های تکریم در زاهدان، مسئولان اجرایی به منزل شهید محمد امین خواجه رفتند و با خانواده این شهید دیدار داشتند.

 

وی افزود:  طرح «سه شنبه‌های تکریم» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار است تا پایان شهریورماه، با هدف دلجویی از خانواده معظم شهدا و بزرگداشت ایثارگران در استان ادامه داشته باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان خبر داد: در سه شنبه این هفته با حضور مجازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل از خانواده شهید کریم براهویی مطلق انجام می شود.

کد خبر 953901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha