یکه تازی کرونا و کاهش مراجعه اهداکنندگان به پایگاه های انتقال خون

تقوی گفت: کرونا در اغلب نقاط استان مازندران یکه‌تازی می‌کند و موجب شده مراجعه اهداکنندگان به مراکز سازمان انتقال خون کمتر شود و همین مسئله نیز موجب کاهش چشمگیر ذخایر خونی استان شده که از مازندرانی های نوعدوست خواهشمندیم جهت انتقال خون مراجعه کنند.

«ذوالفقار تقوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با اشاره به کاهش مراجعات مردمی در پی شیوع گسترده کرونا به این اداره کل، گفت: ترس از كرونا نبايد اهدای خون را از يادمان ببرد.

 

مدیرکل انتقال خون مازندران تاکید کرد: مردم عزيز و اهداكنندگان خون اطمينان داشته باشند كه در تمام پايگاه‌های انتقال خون دستورالعمل‌های بهداشتی رعايت می‌شود و تمام تجهيزات استريل و ضدعفونی می‌شوند و لذا اهداكنندگان خون با اطمينان خاطر می‌توانند خون اهدا كنند.

 

تقوی افزود: پايگاه‌های انتقال خون مازندران در شهرهای ساری، بابل و آمل در دو شيفت صبح و عصر فعال هستند و پايگاه‌های انتقال خون در شهرهای بهشهر ، قائم شهر، چالوس ، تنكابن ، نور و رامسر، جويبار در شيفت صبح فعال و آماده دريافت خون از داوطلبان واجدالشرايط هستند.

 

وی اعلام کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ بيمار خاص در استان داريم كه از مصرف كننده‌های دائمی خون و فرآورده‌های خونی در استان هستند و بيماران تالاسمی برای بهره‌مندی از یک زندگی طبيعی معمولا هر دو هفته يک بار نياز به تزريق خون دارند.

 

تقوی متذکر شد: از مازندرانی های نوعدوست خواهشمندیم جهت انتقال خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کنند.

 

وی با بیان اینکه سوانح رانندگي ، وجود٦ مركز جراحي قلب باز در استان و ... نيز نياز به خون و فرآورده هاي خوني را افزایش می دهد، گفت: از مردم نوعدوست مازندران تقاضا داريم در این شرايط در كنار انتقال خون باشند و بيماران و نيازمندان به خون را فراموش نكنند  و در صورت داشتن سلامتي و دارا بودن شرايط اهداي خون به مراكز اهداي خون در استان مراجعه كنند و با اهداي خون سلامتي و زندگي را به همنوعان هديه كنند.

 

تقوی خاطرنشان کرد: فعلا از نظر ذخایر خونی با مشکلی مواجه نیستیم. اما در صورت استمرار این روند و کاهش مراجعات احتمال کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های خونی در استان وجود خواهد داشت.

کد خبر 953911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha