برخورداری از علم کافی شرط تذکر زبانی درست است

مهدوی گفت: شرط مطالبه گری و تذکر زبانی درست، برخورداری از علم کافی است و باید به یاد گرفتن و یاد دادن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازیم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان مهدوی»، امروز (دوشنبه 6 مرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان نی ریز گفت: در دین اسلام بر مطالبه گری و تعالی بخشین جامعه تاکید شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس افزود: احکام دین اسلام بر مراقبت کردن افراد جامعه از یکدیگر نیز تاکید می کند و در قدم نخست، مردم از مسئولان در دستگاه قضایی، قوه مقننه و ... مطالبه مودبانه دارند و در مرحله بعدی به یکدیگر در جامعه تذکر مودبانه و زبانی می دهند.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی هم باید مردم قدرت حرف زدن داشته باشند و هم مسئولان باید با فراهم کردن بستر مطلوب به حمایت از مردم بپردازند تا شاهد رفع بسیاری از مشکلات در جامعه باشیم.

مهدوی با تاکید بر جایگاه مردم در جامعه بیان کرد: خداوند مردم، را به عنوان دستگاه نظارتی برای پشتیبانی از حاکمیت قرار داده است که باید برای شکل گیری ساختار اسلامی، همگی برای تحقق این امر تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: شرط مطالبه گری و تذکر زبانی درست، برخورداری از علم کافی است و باید به یاد گرفتن و یاد دادن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازیم و در این میان، سازمان ها و اداره ها نقش مطلوبی در ارائه مطلوب این آموزش ها دارند.

مهدوی با تاکید بر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از نظر امام علی (ع) عنوان کرد: اگر تمام کارهای خیر یک قطره باشد، امر به معروف و نهی از منکر یک دریای بزرگ و از جهاد در راه خدا نیز بالاتر است.

کد خبر 953955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha