فعالیت ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی

حجت الاسلام سبزه کار از فعالیت ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این مراکز در روستاها، مناطق عشایری و مرزی استان راه اندازی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در دیدار بانماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سال ۱۳۷۲؛ بعد از دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر شبیخون فرهنگی طبق مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در جوار مساجد راه اندازی شده اند.

 

مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی جذب جوانان به مساجد، مقابله با شبیخون فرهنگی و انجام فعالیت‌های موثر فرهنگی و هنری را از مهمترین وظایف این مراکز اعلام کرد و افزود: هم اکنون ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، ۶۰ درصد در نقاط روستایی، عشایری، محروم و مرزی استان راه اندازی شده اند.

 

وی گفت: در برنامه ششم توسعه ملکف شده‌ایم که در تمامی مساجد شهری و روستاهای بیش از یک‌هزار نفر جمعیت، کانون فرهنگی هنری راه اندازی کنیم.

 

سبزه کار در ادامه با تاکید بر اینکه وحدت بین بسیج، مدیر کانون و امام جماعت مساجد، خط قرمز ما است، ادامه داد: همواره در اجرای برنامه‌ها تاکید شده است که برنامه‌ها با محوریت و هماهنگی امام جماعت به عنوان مدیر مسجد انجام شود.

 

وی همچنین به تشریح سامانه بچه‌های مسجد پرداخت و با اشاره به اینکه سال گذشته عضوگیری اعضای کانون‌های فرهنگی هنری در این سامانه انجام شد، گفت: تمامی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از قبیل دینی، قرآنی، ورزشی، اجتماعی،هنری و ... از طریق این سایت اطلاع رسانی می‌شود.

 

مدیر ستاد کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۹ هزار و ۹۸۳ نفر به عنوان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در سامانه بچه‌های مسجد ثبت نام کرده‌ اند.

 

وی به فعالیت ۴۱۲ باب کانون فرهنگی هنری در زمینه اوقات فراغت در تابستان سال گذشته هم اشاره‌ای کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا ویروس برنامه‌های فراغتی به سمت و سوی فضای مجازی سوق یافته اند.

 

سبزه کار همچنین به تشریح طرح ملی سه‌شنبه های تکریم پرداخت و از نماینده مردم بیرجند،‌ درمیان و خوسف در خانه ملت دعوت کرد در این دیدارها حضور یابد.

 

 

کد خبر 953962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha