نقش مجموعه های فرهنگی، دولتی و قضائی در تبدیل شدن حجاب به هنجار اجتماعی

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: اگر تمامی مجموعه‌های فرهنگی، انتظامی، دولتی و قضائی به وظایف خود در حوزه حجاب عمل کنند، تبدیل به هنجاری می‌شود که مردم آن را رعایت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام‌ «محمد استوار میمندی»، امروز (دوشنبه 6 مرداد) در جمع خبرنگاران با تاکید بر مسلمان بودن اکثریت جمعیت شیراز گفت: حجاب در دین اسلام جایگاه ویژه ای دارد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس افزود: افرادی که به حجاب توجهی ندارند یا مسلمان نیستند و یا به احکام اسلامی اعتقاد ندارند که اگر چه رعایت حجاب به عنوان قانون کشور لازم است اما از این افراد، توقع رعایت حجاب به عنوان یک حکم شرعی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: حجاب یک قانون است و بانوان شیرازی که اکثرا مسلمان هستند به آن معتقد هستند و هر که خود را مسلمان می‌داند باید به حداقل احکام شرعی نیز عمل کند.

حجت‌الاسلام استوار میمندی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی، دولتی، انتظامی و قضائی باید کارکنان خود را در اداره ها به رعایت حجاب اسلامی ملزم می‌کردند و به آنان آموزش نیز می‌دادند که اگر اینطور عمل شده بود، اکنون وضعیت متفاوت بود.

وی با اشاره به عمل نکردن مسئولان اصلی فرهنگی کشور به عنوان علت برخی بی‌حجابی‌ها گفت: توان نیروی انتظامی در حوزه حجاب و برخورد با بی حجابی محدود است اما اگر تمامی مجموعه‌های فرهنگی، انتظامی، دولتی و قضائی به وظایف خود عمل کنند، قانون تبدیل به هنجاری می‌شود که مردم آن را رعایت خواهند کرد.

مدیر حوزه علمیه فارس تاکید کرد: بخش فرهنگی شهرداری شیراز نیز در مناسبت‌های مذهبی سطح شهر و فضاسازی فرهنگی اخلاقی و معنوی می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

کد خبر 953992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha