مشکلات کتابخانه‌های عمومی را در مجلس پیگیری خواهیم کرد

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات کتابخانه‌های عمومی و کتابداران در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به همراه سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، روسای اداره کتابخانه های عمومی مهدی شهر و سرخه و جمعی از مسئولان ستادی،  به‌منظور پیگیری مشکلات کتابداران و کتابخانه‌های عمومی این استان با عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه دیدار و گفتگو کرد.

عباس گلرو، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات کتابخانه‌های عمومی و کتابداران در مجلس خبر داد و گفت: همراه تعدادی از نمایندگان این موضوع را در مجلس مطرح کرده و پیگیر رفع مشکلات خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان، گفت: جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشید نیست و همه افراد در هر جایگاهی مدیون کتاب هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص کتاب، افزود: ایشان بسیار به بحث کتاب اهمیت می‌دهند و بسیار مطالعه می‌کنند. پایه مشکلات اقتصادی ما ریشه فرهنگی دارد و همه می‌بایستی در زمینه رفع مشکلات فرهنگی تلاش کنیم. فرهنگ و اقتصاد در اولویت کاری بنده است. بعد از انتخابات زمانی که متوجه مشکلات کتابداران و کتابخانه‌های عمومی استان شدم در مجلس تذکر دادم و پیگیر رفع این مشکلات خواهم بود.

در ادامه حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان  گفت: در استان سمنان ۱۴۵ نفر مشغول ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی هستند و در این استان ۷۱ باب کتابخانه وجود دارد.

وی از عضویت ۵۷ هزار و ۸۲۴ نفر در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد و گفت: یک‌میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۴۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی این استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از راه‌اندازی کتابخانه جدید شهرستان مهدی‌شهر خبر داد و گفت: این کتابخانه در حال تجهیز است و تا چند ماه دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید.

شاکری از تعطیلی کتابخانه عمومی آیت‌الله فیض سرخه‌ای در شهرستان سرخه خبر داد و عنوان کرد: این کتابخانه به علت قدمت بسیار بالا و مشکلات عمرانی در حال حاضر تعطیل است و امیدواریم تا پایان مردادماه سال جاری به مکان جدیدی انتقال پیدا کند.

وی با تأکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی یک ‌نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شود، افزود: این نهاد دارای بودجه پایدار نیست و حقوق کم و نداشتن مزایا از مهم‌ترین مشکلات کتابداران است.

شاکری از فعالیت‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این استان خبر داد و گفت: روستای مومن‌آباد سه سال متوالی موفق به کسب مقام در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب شد، همچنین تاکنون روستاهای لاسجرد و افتر هم در این جشنواره موفق به کسب مقام شده اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان پرداخت سهم قانونی نیم درصد شهرداری‌ها به انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: این اعتبار برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی همان شهر هزینه می‌شود.

کد خبر 954013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha