برنامه های فرهنگی هنری پیش بینی شده برای نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتفاق جمعی از معاونین، برنامه های فرهنگی هنری تدارک دیده شده برای نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تقدیم فرمانده سپاه ثارالله استان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده، دوشنبه(۶ مرداد) در دیدار شورای معاونین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرمانده سپاه ثارالله استان در سخنانی از برنامه ریزی برای اجرای ۶۶ برنامه به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس و نیز تدارک برنامه های فرهنگی هنری به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با ارائه گزارشی از برنامه های اجرا شده پس از شهادت سردار از جمله محفل شعر و تئاتر خیابانی و... گفت: از ابتدای شهادت سردار، جامعه فرهنگی هنری بر حسب وظیفه تلاش کرد بخشی از دین خود را ادا کند و حدود ۱۰ برنامه مثل رویداد ملی مقاومت در حال اجرا است که نگاه ما این است اگر بخواهیم در ماندگاری نام سردار بیشتر کمک شود باید از رویدادهای مستمر فرهنگی هنری استفاده شود.

 

وی با بیان اینکه با نگاه فرهنگی سردار معروفی ترغیب به فعالیت های فرهنگی می شویم؛ افزود: طی دو سالی که مسئولیت معاونت هنری در برنامه های ایثار و شهادت داشتیم هر سال دو برنامه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کردیم.

 


وحید محمدی، معاون امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی با معاونت فرهنگی سپاه و بسیج هنرمندان داریم؛ افزود: در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلمین سال دفاع مقدس برنامه اصلی ما تئاتر سردار آسمانی است.

 

وی با افزودن اینکه برنامه های شاخصی در کنگره شهدا و کنگره شهدای عشایر اجرا کردیم به ویژه اینکه تولیدات هنری را به ثمر رساندیم؛ ادامه داد: امسال در تئاتر سردار آسمانی ۱۵ گروه تئاتر خیابانی، ۵ تئاتر صحنه ای و دیگر گروه ها را دی ماه در کرمان خواهیم داشت و در هنرهای تصویری هم با جشنواره فیلم مقاومت همکاری می کنیم گرچه بخشی از جشنواره را تمایل داریم در کرمان برگزار شود.

 

محمدی جشنواره خوشنویسی و نمایشگاه ۴۰ اثر از ۴۰ هنرمند نقاش را برنامه شاخص دیگری عنوان کرد که دنبال خواهد شد.

 

 

محمدجواد حسین زاده، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز با بیان اینکه سه برنامه به طور خاص در این حوزه انجام می شود؛ افزود: یکی از برنامه ابتکاری و نو «جایزه فرهنگی ادبی خاتم سلیمانی» با هدف تبیین زوایای زندگی سردارشهید حاج قاسم سلیمانی است که امیدواریم به مرحله نهایی برسد و هر دو سال یکبار انجام شود.

 

وی انتشار فراخوان کتاب شعر «نگین سلیمانی» را از دیگر برنامه های پیش بینی شده اعلام و بیان کرد: پیش بینی شده همزمان همایش شعر نگین سلیمانی را هم در مزار شهید داشته باشیم.

 

حسین زاده با بیان اینکه پس از شهادت سردار کتاب های متعددی از سوی انتشارات کرمان مجوز گرفت و بیش از ۶ کتاب چاپ شده؛ این را هم اضافه کرد: کتاب «حسین پسر غلامحسین» به چاپ ۳۵ رسیده است.

 

 

رضا فتحی زاده، رئیس اداره گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان هم با اشاره به اقداماتی که پس از شهادت سردار انجام شده؛ گفت: برای ایام سالگرد شهادت، شهرستان ها هم نباید بی نصیب باشند لذا پیش بینی کردیم تعدادی از شهرستان ها محافل انس با قرآن داشته باشند.

 

وی ادامه داد: برای سالروز شهادت سردار همایش ملی با معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد هماهنگ شده تا با توجه به اینکه سردار توانست با تمسک به قرآن و عترت، رزمندگان جبهه مقاومت را گرد هم آورد؛ تبیین شخصیت قرآنی و عترتی ایشان در ارادت و تمسک به اهل بیت با همکاری استانداری و سپاه برگزار شود که به زودی فراخوان آن انجام و یکی رو روز بعد سالگرد برگزار می کنیم.

 

فتحی زاده خاطرنشان کرد: از آنجا که تعدادی از مؤسسات قرآنی ما از خانواده شهدا و ایثارگران هستند برای همین اکثرا" به نام شهدا هستند.

 

کد خبر 954033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha