مردم خوزستان از برپایی مجالس عزاداری محرم در اماکن سرپوشیده خودداری کنند

علوی گفت: مردم خوزستان از برپایی مجالس عزاداری محرم در اماکن سرپوشیده و بدون تهویه همچون زیرزمین منازل، پارکینگ آپارتمان خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «سید محمد علوی» ظهر امروز (دوشنبه 6 مرداد) در نشست اتخاذ راهکار و تمهیدات بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم در شرایط کرونا که با حضور معاونین بهداشت منطقه چهار آمایش دانشگاه‌های علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، دزفول، لرستان و دانشکده‌های بهبهان، آبادان و شوشتر در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا آئین‌های محرم در تمام کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه مدت زمان مجالس عزاداری نباید بیش از یک ساعت باشد افزود: مردم از برگزاری مجالس عزاداری طولانی‌مدت پرهیز کنند و باید این مراسم در مدت زمان یک ساعت ختم شود.

 

وی با اشاره به اینکه هیات‌های عزاداری باید سطوح محل برگزاری عزاداری را مرتب ضدعفونی کنند اذعان داشت: برپایی مجالس عزاداری محرم در اماکن سرپوشیده و بدون تهویه همچون زیرزمین منازل، پارکینگ آپارتمان را ممنوع است.

 

علوی تصریح کرد: گرما و شرجی باعث رطوبت می‌شود و رطوبت نیز تأثیر زیادی در گسترش ویروس دارد و همچنین به دلیل تأثیر اشعه ماوراء بنفش مراسمات نباید در اماکن تاریک برگزار شود.

 

وی با اشاره به رعایت فاصله‌ اجتماعی در مراسمات عزاداری عنوان کرد: هیات‌های عزاداری باید فاصله اجتماعی را به اندازه ۲ متر در نظر بگیرند و این مهم را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز اضافه کرد: متولیان بهداشت در استان برای برگزاری آئین‌های محرم باید پروتکل‌های بهداشتی مناسبی تدوین کنند که ضمانت اجرایی داشته باشد، لذا اگر ضوابط خوبی در نظر گرفته و آموزش مطلوبی به مردم ارائه شود قطعاً اوضاع کنترل می‌شود.

 

وی به تعداد زیاد هیئت‌های مذهبی در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: در دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز بهداشت نیروی کافی برای بازرسی و سرکشی از تمام هیئت‌ها و مجالس عزاداری محرم وجود ندارد، لذا باید خواسته‌های بهداشتی خود را به زبان علمی با این افراد در میان بگذاریم و بخش عمده‌ای از نظارت‌ها بر عهده هیئت‌امنای گروه‌های مذهبی باشد.

 

علوی ازجریمه و اعمال قانون نسبت به هیات‌های عزاداری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خبر داد و یاد آور شد: مسئولان و دستگاه‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیات‌های عزاداری توجه کنند تا مراسم سوگواری محرم در شرایط کرونا به خوبی برگزار شود.

 

کد خبر 954104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha