برگزاری نشست «فلسفه اسلامی و حقوق بشر در ایام بیماری فراگیر» در «مانیل» فیلیپین

نشست علمی «فلسفه اسلامی و حقوق بشر در ایام بیماری فراگیر» با حضور فرهیختگان دینی و اساتید و دانشجویان ایرانی و فیلیپینی از طریق فضای مجازی «زوم» و «فیس بوک» برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، نشست علمی «فلسفه اسلامی و حقوق بشر در ایام بیماری فراگیر» با حضور فرهیختگان دینی و اساتید و دانشجویان ایرانی و فیلیپینی از طریق فضای مجازی «زوم» و «فیس بوک» برگزار شد.

 

 در این نشست جمع قابل توجهی از فرهیختگان دینی و اساتید و دانشجویان از ایران و فیلیپین شرکت داشتند.

 

نظر به بروز بیماری فراگیر کرونا و با توجه به این واقعیت که بهداشت و تندرستی عمومی عاملی کلیدی در برخورداری جامعه از صلح و پیشرفت محسوب می‌شود، رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین مطالبی را پیرامون فلسفه اسلامی و حقوق بشر را به بحث و گفتگو گذاشت و به شرکت‌کنندگان این امکان را داد تا دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.

 

از نکات مثبت این نشست علمی، شرکت دانشجویان و طلاب برخی از دانشگاه‌ها و حوزه‌های دینی کاتولیک مطرح در فیلیپین از جمله دانشگاه «سان کارلوس» از دانشگاه‌های مطرح فیلیپین واقع در شهر سیبو (دومین شهر بزرگ فیلیپین)، دانشگاه «سی وی یو» از دانشگاه‌های مطرح در منطقه لوزان و دانشگاه کاتولیکی «یو - اس - تی» وابسته به واتیکان واقع در مانیل، دانشگاه دولتی میندانائو ،شعبه مرکزی شهر اسلامی مراوی واقع در مجمع الجزایر میندانائو بود.

 

«مرتضی صبوری»، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین در سخنانی به تشریح پیامدهای فرهنگی و اجتماعی فراگیری ویروس کرونا در جهان پرداخت و گفت: در نگاه کلی اسلام حقوق در دو بخش کلی حقوق بشر و حقوق خداوند قابل توجیه است که در هر دوی آنها به وظایف و مسئولیت‌ها و تکالیفی اشاره شده که برخی از آنها در حقوق بین‌الملل هم آمده است و برخی موارد هم بین ادیان ابراهیمی مشترک است و توجه به این حقوق در شرایط موجود می‌تواند بشر را در مقابله با کرونا یاری کند.

کد خبر 954105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha