گردنه های علمی توسط امام محمد باقر(ع) در نوردیده شده است

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه گردنه های علمی توسط امام محمد باقر(ع) در نوردیده شده است، گفت: ایشان در عصر خود از دانشمندان و سرآمدان علوم در همه حوزه ها بوده اند.

حجت الاسلام «علی رحمانی» در گفتگو با خبرنگار شبستان ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار داشت: یکی از امتیازات برجسته امام محمد باقر(ع) این است که از ناحیه مادر و پدر فاطمی و علوی هستند.

 

امام جمعه قائن با بیان اینکه مادر ایشان ام عبدالله دختر امام حسن مجتبی(ع) و پدر بزرگوارشان امام سجاد(ع) هستند، افزود: از خصوصیات برجسته ایشان که در تاریخ ماندگار و در حق ایشان اتفاق افتاد این است که دو طائفه اموی و عباسی در زمان ایشان حکومت می کردند و ایشان در آن زمان از فرصت استفاده و شاگردان زیادی را تربیت کردند.

 

وی با بیان اینکه حکومت های اموی و عباسی در زمان امامت امام باقر علیه السلام با یکدیگر اختلاف داشتند، گفت: این موضوع باعث شد که امام پنجم از این فرصت استفاده کرده و اقدام به تاسیس حوزه علمیه کند که فعالیت این حوزه ها در زمان امام صادق (ع) به اوج خود رسید.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین روایات و احادیث موجود مربوط به امام محمدباقر(ع) و امام صادق(ع) است، افزود: این دو امام بیشترین شاگرد را در عصر خود تربیت کرده اند که سخنان آن دو بزرگوار را بی واسطه یا با واسطه نقل کرده اند.

 

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه گردنه های علمی توسط امام محمد باقر(ع) در نوردیده شده است، گفت: ایشان در عصر خود از دانشمندان و سرآمدان علوم در همه عرصه ها بودند.

 

وی با اشاره به حضور امام پنجم در واقعه عاشورا عنوان کرد: خیلی از جریانات رخ داده شده در واقعه کربلا توسط ایشان که در آن زمان چهار سال داشتند بازگو و به ثبت رسیده است.

 

 

 

کد خبر 954111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha