تعطیلی تالارهای پذیرایی و هتل ها تا ۲ هفته آینده در شهرهای استان قزوین

حبیبی گفت: تالارهای پذیرایی و هتل‌ها تا ۲ هفته آینده در شهرهای استان تعطیل است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه نظارت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکستان بیان کرد: برگزاری مراسم عروسی، عزا و تجمعات غیر ضروری عامل اصلی شیوع بیماری کرونا در استان و به خصوص شهرستان تاکستان است که باید اینگونه مراسم با محدویت تعداد نفرات برگزار شود.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین ادامه داد: در روستاها و بخش ‌های شهرستان ‌های درگیر کرونا هر نوع مراسمی برگزار می ‌شود و باید بخشدار، فرمانده کلانتری، دهیار و بهیار روستا بر آن نظارت کنند تا با محدودیت نفرات برگزار شوند.

 

وی عنوان کرد: تالارهای پذیرایی و هتل‌ها تا 2 هفته آینده در شهرهای استان تعطیل است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه نظارت داشته باشند.

 

حبیبی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان تاکستان تأکید کرد: مردم این شهرستان به مدت 2 هفته فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را رعایت کنند و مراسم عروسی و عزا را با محدویت تعداد افراد شرکت کننده برگزار کنند.

 

وی گفت: با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصول در شهرستان تاکستان ضروری است فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی رعایت شود و جهاد کشاورزی در این خصوص باید اقدام کند.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین اعلام کرد: لازم است ضدعفونی کردن شهر به صورت هدفمند در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و شهرداران با هماهنگی بسیج و سپاه، مکان‌های پر رفت آمد شهر را ضد عفونی کنند.

 

وی توضیح داد: با توجه به صنعتی بودن شهرستان تاکستان ضرورت دارد اداره کار شهرستان با نظارت و بازدید مستمر از واحدهای تولیدی، رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در این واحدها کنترل و گزارش کند.   

 

حبیبی با اشاره به وضعیت نگران کننده کرونا در سطح استان اظهار کرد: برای پیشگیری و مقابله با این ویروس همه مسئولیت اجتماعی داریم و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کنیم.

 

وی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ ها پر شده و در زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکل مواجه هستیم که این موضوع نگران کننده است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین یادآور شد: با توجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا، 2 شعبه بانکی در سطح استان تعطیل و بیش از 60 کارمند بانکی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

 

وی خاطر نشان کرد: باید دانشگاه علوم پزشکی آمار کارمندانی که به کرونا مبتلا شده اند را به صورت روزانه اعلام کند تا مردم آگاهی و احتیاط لازم را برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک داشته باشند.

 

کد خبر 954193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha