تقدیر از ائمه جمعه طبس در طرح ملی سه شنبه های تکریم

همزمان با برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان طبس، از ائمه جمعه این شهر در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان طبس با موضوع گرامیداشت اقامه اولین نماز جمعه و ارائه راهکار در جهت تقویت این فریضه و با حضور حجت الاسلام و المسلمین «مجید نصیرایی» نماینده مردم شهرستان های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی امروز (7 مرداد) در محل دفتر امام جمعه طبس برگزار شد.

 

امام جمعه طبس  در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره ائمه فقید جمعه شهرستان طبس گفت: بیش از 900 سنگر نماز جمعه در کشور فعال است و البته تا حد مطلوب و کمال نمازجمعه فاصله زیادی داریم و باید تلاش کنیم تا نمازجمعه جایگاه خودش را پیدا کند.

 

حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» با اشاره به احادیث، از اهمیت نماز جمعه گفت و از مسئولینی که در نماز جمعه حضور می یابند قدردانی کرد و افزود: رویکرد ما در سنگر نمازجمعه تبیین سیاست های نظام جمهوری اسلامی است و سعی کرده ایم سلیقه ای عمل نکنیم.

 

همچنین نماینده مردم طبس، سرایان،‌بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله فرهنگ از اهمیت زیادی برخوردار است و در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تاکید می باشد که از آن به مثل هوای تازه یاد می کنند که اگر سالم باشد مردم با نشاط و اگر مسموم باشد،مردم آسیب خواهند دید.

 

حجت الاسلام مجید نصیرایی اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از کارها فرهنگ را جدی نگرفته ایم و ساده از آن عبور کرده ایم و اگر برای کارهایی که ارزش قائل هستیم، یک دهم آن را برای فرهنگ بودیم، امروز شرایط ما بهتر بود.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نظام و انقلاب اسلامی از دل فرهنگ و اصل این انقلاب بر اساس آموزه ها و اعتقادات دینی شکل گرفته است و مردم براساس همین فرهنگ و آموزه های دینی بوده که حتی با شرایط سخت امروز پشت نظام را خالی نکرده اند.

 

وی گفت: ماباید به مقوله فرهنگ به عنوان اساس کار نگاه کنیم و اگر امنیت، اقتصاد خوب و پیشرفت می خواهیم اساسش فرهنگ است که بتوانیم جلو برویم.

 

حجت الاسلام نصیرایی از تدبیر و ورود ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر شهرستان طبس به بحث گرانی مسکن و اجاره بها به عنوان یک منکر، قدردانی کرد و یادآور شد: نگاه ها همه سلبی نباشد بلکه ایجابی هم باشد؛مثلا از اصناف و کسبه با انصاف و یا مسئولان خوب توسط این ستاد قدردانی شود.

 

در پایان این جلسه، در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد طبس از حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا محمدی» امام جمعه طبس و حجج الاسلام «زنجانی طبسی» و «مودب» ائمه جمعه موقت طبس قدردانی شد.

 

 

کد خبر 954206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha