رسانه‌‌های دینی  مهم‌ترین ابزار ترویج دین اسلام در جامعه هستند

حجت الاسلام معلمی با بیان اینکه رسانه های دینی مهمترین ابزار ترویج دین اسلام در جامعه هستند، گفت: رسانه های دینی و دستگاه های فرهنگی باید خود را به فرهنگ اسلامی نزدیک تر کنند؛ متاسفانه نگاه برخی از مسئولان به دین مبین اسلام سطحی شده است.

حجت الاسلام «سید محمد معلمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: یکی از راه‌های ترویج و احیای دین مبین اسلام این است که مسئولان به سمت دین بیایند و به آن عمل کنند.

 

امام جمعه بشرویه با بیان اینکه متاسفانه نگاه برخی از مسئولان به دین سطحی شده است، افزود: تا زمانی که مسئولان نگاه عمیق به دین ندارند هیچ مشکلی حل نخواهد شد؛ در کشور تنها مقام معظم رهبری هستند که به خاطر مسائل فرهنگی و اقتصادی خواب‌شان نمی برد.

 

وی با اشاره به اینکه عمده مسئولان ما دغدغه حل مشکلات فرهنگی و اقتصادی را ندارند، ادامه داد: اگر مسئولان به مسائل دینی توجه نداشته باشند نباید از مردم انتظار داشته باشیم که به مسائل دینی توجه کنند.

 

حجت الاسلام معلمی با تاکید بر اینکه رسانه های دینی و دستگاههای فرهنگی باید خود را به فرهنگ اسلامی نزدیک تر کنند، گفت: رسانه های دینی و دستگاه های فرهنگی در جامعه باید دغدغه اجرای مسائل دینی را داشته باشند و اگر از پایه کار درست نشود نمی توانیم دین را ترویج و گسترش دهیم.

 

امام جمعه بشرویه بیان داشت: تا زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل نشود به دین و فرهنگ اسلامی فکر و توجه نمی کنند و مسئولان اگر این مشکلات را حل کنند قطعا شاهد شکوفاشدن دین مبین اسلام در جامعه خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اینکه رسانههای دینی به عنوان مهم ترین ابزار برای ترویج دین اسلام در جامعه مطرح هستند، افزود: رسانه های دینی باید از هنر به بهترین نحو برای ترویج فرهنگ اسلام استفاده کنند.

 

حجت الاسلام معلمی گفت: متاسفانه ما مسائل دین اسلام را به درستی معرفی نکرده ایم و باید اسلام را متناسب با سن کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با استفاده از ابزار هنر و کتابخوانی معرفی کنیم و چهره به چهره به تبلیغ دین مبین اسلام بپردازیم.

 

امام جمعه بشرویه اظهار داشت: فعالان فرهنگی و دینی ما خسته و بی برنامه هستند و اگر 10 فعال فرهنگی و دغدغه مند در بشرويه داشته باشیم برای حل مشکلات فرهنگی کافی است.

کد خبر 954208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha