۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه پایه درمان استان

جعفری گفت: جمعیت استان براساس آخرین سرشماری نزدیک به ۳ میلیون نفر می باشد که از این تعداد بیش از ۱ میلیون نفر تحت پوشش صندوقهای پنجگانه اداره کل می باشد که به این ترتیب نزدیک به ۶۰ در صد جمعیت استان تحت پوشش بیمه پایه درمان این اداره کل می باشند.

«فریده جعفری»، در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اظهار کرد: جمعیت استان براساس آخرین سرشماری نزدیک به 3 میلیون نفر می باشد که با احتساب نرخ رشد هم اکنون بالغ بر 3280000 نفر خواهد بود . از این تعداد 1 میلیون 964 هزار و 296 نفر تحت پوشش صندوقهای پنجگانه اداره کل می باشد که به این ترتیب نزدیک  به  ۶۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه پایه درمان این اداره کل می باشند.

معاون  بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت آذربایجان غربی، گفت:  عضویت بیشترین جمعیت تحت پوشش در صندوق روستاییان بالغ بر 1196000 نفر و بعد از آن  در صندوق بیمه همگانی با 468000  نفرمی باشد.

جعفری ادامه داد: در سطح استان 3744 نفر بیمار خاص شامل تالاسمی، ام اس، دیالیزی، پیوند کلیوی، هموفیلی تحت پوشش بیمه سلامت می باشند و برای تمامی پنج گروه برنامه های حذف و کاهش فرانشیز پرداختی فراهم شده است.  

این مسئول تصریح کرد: بطوریکه  خدمت همودیالیز رایگان بوده و نیز محلول های دیالیز صفاقی رایگان در اختیارشان قرار می گیرد.

جعفری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹۰ الی ۱۰۰ درصد هزینه های درمانی خاص از قبیل فاکتورهای خونی بیماران هموفیلی، تزریق خون بیماران تالاسمی، داروهای خاص بیماران MS  توسط بیمه  سلامت پرداخت می گردد.

کد خبر 954221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha