جهاد دانشگاهی نقش محوری در تربیت نیروهای تاثیرگذار و کارآمد جوان کشور دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: جهاد دانشگاهی پیشتاز درخط مقدم توسعه علم و دانش است و نقش محوری در تربیت نیروهای تاثیرگذار و کارآمد جوان کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، «حجت الاسلام ناصر خدایاری» ضمن تبریک سالروز جهاد دانشگاهی  با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با خلاقیت و نواوری در بخش کشاورزی، آموزش، فرهنگ، پژوهش و پزشکی  در مقایسه با سایر دانشگاه ها متمایز بوده و در مسیر تحولات همتراز انقلاب پیش رفته است، گفت: جهاد دانشگاهی طی سالیان گذشته با ابداعات و نواوری های خود نشان داد که همواره درخط مقدم علم و دانش قرار دارد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی همواره در حوزه های مختلف منشا خدمات بسیاری بوده است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی در بخشی از مامویت خود در حوزه آموزش در کنار سایر دانشگاه ها که نقش بسط علم وانتقال دانش را برعهده دارند متناسب با اقتضائات روز جامعه در سطوح و رشته های مختلف در راستای توسعه علمی کشورخوش درخشیده و گامهای خوبی در این راستا برداشته است.


حجت الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه بکارگیری واژه جهاد در نامگذاری این مجموعه بی دلیل نیست و به درستی تاکنون این مجموعه جهادی وار در سطوح مختلف با وجود کمبود امکانات تلاش کرده است، اظهار کرد: تاکنون جهاد دانشگاهی سریعتر، انقلابی تر و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای رفع نیازهای روز جامعه موفق عمل کرده و فعالیت های چشمگیر این نهاد انقلابی از جمله تربیت نیروی کارامد و کاربردی معرف جهادی و انقلابی وار بودن این مجموعه است.


وی با بیان اینکه اقدامات جهاد دانشگاهی فلسفه وجودی این نهاد را به خوبی نشان می دهد تصریح کرد: ظهور و بروز پدیده های نو  و کاربردی جهاد از جمله بحث رویان، فعالیت در عرصه رویان گیاهی در استان، وجود علاقه و انرژی مضاعف بین نیروهای جهاد دانشگاهی، این نهاد را در مقایسه با مراکز دیگر متمایز کرده است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در کنار وجه علمی و فعالیت های فرهنگی خود نقش تاثیرگذاری در تربیت نیروهای تاثیرگذار و کارآمد جوان کشور دارد  گفت: این نهاد با توجه به ظرفیت های قابل توجهی که  دارد می تواند نقش بسیار مهمی درشناسایی و رفع نیازهای روز جامعه ایفا کند.


وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه های اقتصادی، ازدواج ،اشتغال،  مشکلات خانواده ، مشکلات حوزه فضای مجازی، سواد رسانه ای که از مسائل مبتلا به در جامعه امروز است وارد شود و با بهره گیری از توان خود راهکار لازم و کاربردی برای این مشکلات که جامعه را تحت شعاع قرار داده ارائه دهد.

کد خبر 954373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha