حفظ هوای پاک و سلامت شهروندان با انتقال کارخانه های آلاینده از شهر شیراز

امامی گفت: انتقال کارخانه های آلاینده از شیراز به عنوان هشتمین کلانشهر آلوده کشور ضرورت دارد زیرا موجب حفظ هوای پاک و ارتقای سلامت شهروندان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «نوذر امامی»، امروز (سه شنبه 7 مرداد) با اشاره به  یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز به خبرنگاران گفت: در این جلسه بار دیگر خروج صنایع آلاینده از شیراز مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در خصوص خروج کارخانه پشم شیشه از شهر شیراز، نمایندگان استانداری فارس، فرمانداری شیراز، اداره کل محیط زیست استان، شهرداری منطقه 9 شیراز، هیئت مدیره این کارخانه و ... به بررسی ابعاد مختلف انتقال این کارخانه می پردازند که در جلسات شورای شهر در این خصوص نیز شرکت دارند.

وی اضافه کرد: کارخانه پشم شیشه به عنوان سومین کارخانه آلاینده باید از حریم شیراز خارج شود و کمیته تخصصی برای این کار از سوی «علی ناصری»، عضو کمیسیون تشکیل شده که بررسی و نتیجه اقدامات انجام شده در این زمینه را در اختیار شورای اسلامی شهر شیراز قرار خواهد گرفت.

امامی با تاکید بر لزوم انتقال کارخانه های آلاینده ها از کلانشهرها بیان کرد: انتقال این کارخانه ها از شیراز به عنوان هشتمین کلانشهر آلوده کشور ضرورت دارد زیرا موجب حفظ هوای پاک و ارتقای سلامت شهروندان خواهد شد.

وی با تاکید بر کارخانه پشم شیشه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های آلاینده در شهر شیراز گفت: چندین سال است که انتقال این کارخانه از شهر شیراز مطرح شده و مورد بررسی قرار دارد که امیدواریم با تداوم اقدامات لازم محقق شود.

کد خبر 954391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha