ویژه برنامه  محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

حجت الاسلام فتاحی با بیان اینکه مراسمات عزاداری ایام محرم سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و با محوریت فضای مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، ظهر امروز(7 مرداد) در نشست ستاد استانی برنامه های محرم با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان، اظهار کرد: اولین و مهم تر‌ین  موضوع برای ما در برگزاری مراسمات دینی و مذهبی به ویژه مراسمات ماه  محرم توجه به سلامت مردم و عزاداران حسینی است.

 

حجت الاسلام« محمد فتاحی» با بیان اینکه حفظ سلامت مردم خط قرمز ماست، یادآور شد: هر کار و برنامه ای که سلامت مردم را به خطر بیاندازد عقلاً و شرعاً جایز نیست و با توجه به فرهنگ غنی عاشورایی و حسینی در بین اقشار مختلف مردم، رویکرد برنامه ها و مراسمات ماه محروم در سال جاری باید به گونه ای باشد که سلامت مردم حفظ گردد.

 

وی با بیان اینکه برگزاری و اجرای مناسک معنوی و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت  امام حسین (ع)مطالبه به حق عموم مردم است، یادآور شد: برگزاری مراسمات ایام محرم به عنوان بخشی از زندگی مردم همانند اقتصاد تعطیل بردار نیست و  فرهنگ عاشورایی و برگزاری مراسمات عزاداری جزئی از زندگی مردم است.


حجت الاسلام فتاحی گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، مناسک و مراسمات محرم بارعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی همزمان با سراسر کشور در استان اجرا خواهد شد و در همین خصوص جلسات توجیهی با هیئت های مذهبی، مداحان و ائمه جماعات برگزار خواهد شد و درصورت تخلف با هیئت های متخلف برخورد قانونی انجام می شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در پایان با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ایام محرم توسط اداره کل تبلیغات اسلامی انجام شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود برنامه و مراسمات ماه محرم در سال جاری با محوریت فضای مجازی برگزار شود.

 

وی در پایان از رسانه و فعالان شبکه های اجتماعی  و فضای مجازی در خواست کرد که  در خصوص آگاهی بخشی و اطلاع رسانی برنامه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم در هنگام برگزاری مراسمات همکاری لازم را داشته باشند.

 

گفتنی است در این نشست، که با حضور مسئولان دستگاه و ادارات مختلف برگزار  شد، اعضای جلسه نظرات و  پیشنهادات خود را در خصوص چگونگی برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت ضوابط و پروت کال های بهداشتی مطرح کردند.

کد خبر 954397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha