مردم در شرایط کرونا تصمیم قطعی در برگزاری مراسم عاشورا  می گیرند

کنعانی مقدم با بیان اینکه مردم با توجه به شرایط کرونا تصمیم قطعی در برگزاری مراسم عزاداری محرم را می گیرند گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) هویت فرهنگی، ایرانی و اسلامی است و حکومتی نیست.

«حسین کنعانی مقدم» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با توجه به شیوع کرونا در کشور گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) هویت فرهنگی، ایرانی و اسلامی است و حکومتی نیست.

 

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی اظهار کرد: این مردم هستند که تصمیم می گیرند تا در مورد برگزاری مراسم عاشورا و سوگواری امام حسین (ع) چگونه رفتار کنند. مردم بر اساس شرایط موجود تصمیم قطعی در شیوه و نحوه برگزاری مراسم را می گیرند، دولت ها نمی توانند برای مردم تصمیم بگیرند.

 

 وی خاطرنشان کرد: دولت ها فقط می توانند توصیه کنند و محدودیت هایی را نیز اعمال کنند اما مردمی که عاشق امام حسین (ع) هستند، خودشان می دانند و راه هایی را پیدا می کنند که با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامت جامعه مراسم را با شکوه و عزت برگزار کنند و دولت ها نمی توانند مانع برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) شوند، همان گونه که شاه نتوانست مانع برگزاری عزاداری های حسینی در دوران رضا شاهی و شاهنشاهی شود.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: دولت ها باید تلاش کنند راه را باز کنند و امکانات و تشکیلات لازم را در اختیار مردم در حسینیه ها قرار دهند و اقداماتی انجام دهند تا ملزومات اولیه مانند ماسک در اختیار عزاداران قرار گیرد و ملزوماتی از این دست در اختیار هیئت های مذهبی قرار بگیرد.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: همه دوستدار آن هستند که جان خود و هموطنان خود را حفظ کنند و این اولویت در برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم است اما دخالت دولت مبنی بر اینکه ممنوعیتی در برگزاری مراسم  اعلام و یا از آیین مذهبی جلوگیری کند، درست نیست و این امر را باید به مردم واگذار کرد./

کد خبر 954448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha