سیاست های میراث فرهنگی باید بازنگری شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: هر دوره سیاست های میراث فرهنگی استان تغییر می کند پس باید روی سیاست های خود سازمان بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مصطفی آیت اللهی موسوی سه شنبه (7 مرداد) در گروه کاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: هر دوره سیاست های میراث فرهنگی استان تغییر می کند به طوری که در یک دوره فقط به فکر ثبت ملی آثار بودند و یک دوره، هدف فقط روی مرمت بناها بود و بقیه حوزه ها فراموش می شد پس باید روی سیاست های خود سازمان بازنگری شود.


 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان با اشاره به وجود صنایع مس در استان و تولید مواد اولیه مسگری گفت: اگر لازم بود ما می توانیم با مسئولین مرتبط جلسه بگذاریم و میراث فرهنگی به عنوان یک حلقه واسط بین این شرکت های تولید کننده و خود مسگران شود تا هم مواد اولیه تأمین شود و هم اینکه بتوانند محصولات خود را با برند آن شرکت ها به فروش برسانند.

 

 

وی در خصوص طرح ساماندهی خانه لطفعلی زاده ادامه داد: مالکیت این ملک مشخص نبود و با پیگیری توانستیم سند آن را به نام دولت بگیریم و قرار بود بانک رسالت این کار را به اتمام برساند اما کاری برای احیای آن صورت نگرفت و بعد از شهادت سردار سلیمانی بانک وظیفه دیگری به عهده گرفت لذا به دنبال جذب سرمایه گذار برای احیای این اثر تاریخی هستیم که بتوانیم سریع تر مرمت این کار را انجام دهیم.

 

فریدون فعالی در این جلسه ضمن تشریح راهکارهای رونق گردشگری در مناطق استان گفت: ما به دنبال توانمند سازی محیط هستیم و الان وضعیت و آمار مشخص است اما بست و گسترش دادن آن نیازمند همکاری و حمایت همه دستگاه ها است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: کار خوبی که در استان کرمان صورت گرفته بحث معین های اقتصادی است که در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی معین های اقتصادی در نظر گرفته شده و اقدامات مؤثری در استان کرمان انجام می دهند.

 

 

وی ادامه داد: لذا با توجه به اینکه اهمیت گردشگری می تواند در توسعه و رونق اقتصادی استان کمک کند پیشنهاد من این است با همت این گروه کاری یک معین اقتصادی برای حوزه گردشگری برای توانمند سازی بخش گردشگری داشته باشیم و اگر معین اقتصادی در کار گردشگری ورود پیدا کرده و محیط ما را توانمند کنند، در توسعه و رونق گردشگری استان خیلی نقش دارد زیرا منابع دولتی ما توان توانمندسازی را در این بخش ندارد.

 

فعالی اظهار کرد: منطقه زیبا تپه 749 هکتار است که 40 هکتار آن در قالب گردشگری است که متأسفانه سرمایه گذار این طرح بعد از 14 سال هنوز اقدام لازم انجام نداده است.

 

 

زهرا موسی پور در این جلسه گفت: در مورد حفظ میراث فرهنگی و صنایع دستی بیش از اینکه نیاز مبرم به پول و هزینه داشته باشد نیاز به سیاست گذاری دارد زیرا حفظ میراث فرهنگی یک اولویت است.

 

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان ادامه داد: برای حفظ صنعت مسگری استان کرمان، باید کشور از این صنعت حمایت کند زیرا اگر بازاری برای مس نباشد ما با چه سیاستی کار مسگری را در استان توسعه دهیم؟ و تلاش برای حفظ بازار است و همچنین از واردات کالاهای رقیب با قیمت پائین را جلوگیری شود.

کد خبر 954450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha