۴ کشور عربی اجازه برگزاری نماز عید سعید قربان در مساجد را صادر کردند

در آستانه عید سعید قربان، چهار کشور عربی کویت، اردن، قطر و عربستان از برگزاری نماز عید سعید قربان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، در آستانه عید سعید قربان، 7 کشور عربی به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، اقامه نماز عید قربان را در عموم مساجد و میدان ها ممنوع کرده و 4 کشور به صورت جزئی و کلی اجازه برگزاری نماز عید قربان را صادر کرده و 11 کشور دیگر در این باره موضعی اتخاذ نکرده اند.

 

کویت

«طارق المزرم»، سخنگوی دولت کویت در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد: شورای وزیران با اقامه نماز عید سعید قربان در تمامی مساجد این کشور و مصلاهای عید موافقت کرده است.

وی افزود: برای اقامه نماز عید سعید قربان، مصلاهای عید نیز از سوی وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت تعیین شده و نمازگزاران ملزم به رعایت شروط وزارت بهداشت هستند.

 

 

اردن

وزارت اوقاف اردن اعلام کرد: اقامه نماز عید قربان در تمامی مساجد این کشور مانعی ندارد و در مصلاها نیز همانند سال های گذشته، نماز عید سعید قربان با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 

قطر

مقامات قطری نیز اعلام کردند: در سومین مرحله از کاهش محدودیت های اعمال شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، تعداد محدودی مساجد و مصلاهای عید، برای اقامه نماز عید قربان با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی می شوند.

 

عربستان

وزارت امور اسلامی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد: نماز عید سعید قربان امسال در مساجد تعیین شده و مهیا شده، برگزار می شود.

 

این وزارتخانه اعلام کرد: امسال صدها مساجد در مناطق مختلف عربستان آماده برگزاری نماز عید سعید قربان هستند.

 

کشورهای جهان امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا درهای مساجد را از ماه مارس بستند و حتی در ماه مبارک رمضان درهای مساجد در کشورهای عربی، اسلامی و اروپایی بسته بود.

 

به دنبال کاهش موارد ابتلا، کشورهای جهان اقدام به بازگشایی محدود مساجد کردند و در این میان برخی کشورهای عربی بار دیگر اجازه برگزاری نماز عید سعید قربان را صادر کردند.

 

کد خبر 954453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha