آستان حسینی و عباسی به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) سیاه پوش شد+ عکس

مسئولان آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) به مناسبت شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) صحن و رواق های این دو حرم را سیاه پوش کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مسئولان آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهماالسلام) به مناسبت  سالروز شهادت امام محمد باقر (علیه السلام) به سیاه پوش کردن صحن و رواق های این دو حرم شریف با پارچه نوشته ها و پرچم های سیاه اقدام کردند.

مسئولان بخش نظارت بر حرم حسینی و عباسی پرچم های سیاه رنگ و پارچه نوشته هایی را که روی آن القاب و نام امام محمد باقر(علیه السلام) گلدوزی شده است، به دیوارهای این دو حرم نصب کردند.

آستان مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) به همین مناسبت برنامه عزاداری ویژه ای را آماده کرده است.

 

برخی از فعالیت های این دو آستان مقدس به دلیل شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا محدود شده است. زیرا باید به دستورالعمل های بهداشتی پایبند باشند.

برهمین اساس، برنامه های این دو آستان به مناسبت شهادت امام محمد باقر(علیه السلام) بدون حضور مردم و تنها با حضور خادمان برگزار می شود.

 محمد بن علی الباقر (علیه السلام) مشهور به محمد باقر پنجمین امام شیعیان است. کنیه‌اش ابوجعفر و لقبش باقرالعلوم است. برخی از منابع دینی، تولد این امام همام را سوم صفر و برخی دیگر از منابع، یکم رجب سال 57 هجری در مدینه منوره عنوان کردند. مادرش فاطمه بنت حسن بن علی دختر امام حسن بن علی(علیه السلام) است. او اولین امام شیعه است که از نسل هر دو نوه پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)، امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) است. امام محمد باقر(علیه السلام) در سن 57 سالگی به دستور هشام بن عبدالملک در مدینه مسموم شد و به شهادت رسید. آرامگاه امام محمد باقر(علیه السلام) در شهر مدینه در قبرستان بقیع در کنار سه امام دیگر شیعیان قرار دارد.

کد خبر 954459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha