آغاز عملیات ساخت فیبر نوری در بخش الوارگرمسیری

فلاح‌زاده از آغاز عملیات ساخت فیبر نوری در بخش الوارگرمسیری با هدف حل برخی مشکلات، تامین اپراتورهای مختلف و توسعه نسل‌های چهار و چهار و نیم خبر داد و گفت: با تکمیل این فیبر نوری، گره ترافیکی به‌وجود آمده را ظرف ۲۰ روز آینده حل می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «رحیم فلاح‌زاده» امروز (سه‌شنبه ۷ مرداد) در نشست شورای آموزش و پرورش اندیمشک و الوارگرمسیری، با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در طی سال‌های اخیر، توسعه فیبر نوری در شهرستان اندیمشک و استان خوزستان انجام شده است.

 

مدیرکل مخابرات استان خوزستان افزود: از مجموع ۳۳۰ کیلومتری که در فاز اول و در سال گذشته طراحی شد، بیش از ۱۱۰ کیلومتر در شهرستان اندیمشک بوده و بخش عمده آن در بخش الوارگرمسیری صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه زیرساخت فیبر نوری، زیرساخت توسعه ارتباطات در شهرستان و استان است اذعان داشت: با توجه به شرایط بخش الوارگرمسیری از جمله کوهستانی بودن، توسعه زیرساخت این منطقه یک نیاز و الزام ارتباطی به شمار می‌رود.

 

فلاح‌زاده با بیان اینکه ساخت فیبر نوری بخش الوارگرمسیری با هدف حل برخی مشکلات، تامین اپراتورهای مختلف و توسعه نسل‌های چهار و چهار و نیم آغاز می‌شود تصریح کرد: در تلاش هستیم با تکمیل این فیبر نوری، گره ترافیکی به‌وجود آمده را تا ظرف ۲۰ روز آینده حل کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه شهرستان اندیمشک دارای ۶۸ دکل جهت پوشش و تامین همراه اول است و تاکنون از این تعداد، ۵۳ دکل به نسل سه، چهار و چهار و نیم مجهز شده‌اند عنوان کرد: مابقی این دکل‌ها اکثرا در بخش الوارگرمسیری قرار دارند که با ساخت فیبر نوری در این بخش، تمام سایت‌ها به نسل سه و چهار مجهز می‌شوند تا بستر و زیرساخت مورد نیاز مردم را تامین کنند.

 

مدیرکل مخابرات استان خوزستان در خصوص تامین ارتباط مدارس با adsl بیان کرد: با توافقات صورت گرفته در فاز اول از ۱۸۴ مدرسه ابلاغ شده در شهرستان اندیمشک، حدود ۱۵۰ مدرسه از طریق مخابرات و cpr به adsl وصل شدند.

 

وی اضافه کرد: ۲۲ مدرسه فاقد تلفن هستند که احتمالا در حاشیه شهر یا بخش الوارگرمسیری قرار دارند و برنامهریزی شده تا به آنها تلفن رایگان داده شود.

 

فلاحزاده با اشاره به تکمیل نکردن اطلاعات توسط برخی مدارس ادامه داد: باید همکاری‌ها و اقدامات لازم سریع‌تر صورت گیرد تا پروژه هوشمندسازی به‌طور کامل انجام شود.

 

وی یادآور شد: در این فاز، اینترنت رایگان برای مدارس تک شیفت ۳۰ گیگ، ۲ شیفته ۵۰ گیگ و شبانه‌روزی ۷۰ گیگ است.

 

مدیرکل مخابرات استان خوزستان در پایان به ارائه گزارش عملکرد و ارائه اقدامات صورت گرفته و در حال انجام در مناطق مختلف شهرستان اندیمشک پرداخت.

 

کد خبر 954490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha