عزم و اراده کافی  در بین برخی از مسئولان برای تولید وجود ندارد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: متاسفانه عزم و اراده کافی برای تولید وجود ندارد و امیدواریم که در این راستا مسئولانی که کمک نمی‌کنند مانع تراشی نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری ، دغدغه تولیدکنندگان و کارآفرینان در سال جهش تولید و بیان دیدگاه ها و پیشنهادات آنان موجب شد تا در دیداری با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان  مازندران به بیان دغدغه های خود بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین « محمد باقر محمدی لائینی» امروز ( 7 مرداد) در دبدار جمعی از نخبگان استان مازندران گفت: تولیدکنندگان با همه مشکلات و معضلات همچنان در سنگر تولید حاضر هستند و نگاه غیرتمندانه و ملیگرایانه تولیدکنندگان جای تقدیر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان  مازندران افزود: تراوشات فکری نخبگان و تولیدکنندگان باید ثبت شود و بدانیم که موانع و مشکلات در کشور بر سر راه تولید، هموار بوده و هست و باید با تلاش بیشتری مشکلات را از بین ببریم.

 

 وی اظهار کرد: متاسفانه عزم و اراده کافی برای تولید وجود ندارد و امیدواریم که در این راستا مسئولانی که کمک نمیکنند مانع تراشی نکنند.

 

 امام جمعه ساری گفت: تولیدکنندگان باید مشکلات خود را مطرح کنند و ما هم از ایده و آرمان خوب برای پیشرفت کشور حمایت خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و امیدواریم تولیدکنندگان خود را برای جنگ با مشکلات آماده کنند، تا پایانی خوش داشته باشد .

 

وی افزود: باید تلاش کنیم تا پرچم ایران بر روی همه محصولات داخلی خودنمایی کند.

 

*تورم اجازه رونق تولید نمی دهد

« صالحی» به عنوان کارآفرین در این نشست گفت: با توجه به شعار سال و جهش تولید و با توجه به اینکه نخبگان در خط مقدم هستند؛ کار در شرایط سخت در حال انجام است.

مدیر مجموعه ایکاروس و کارآفرین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران افزود: به صورت کلی تولید کننده بر سرزبان ها است؛ ولی در دل  مسئولین نیست و قشر ضعیفی است و  تورم اجازه رونق تولید نمی دهد.

 

وی اظهار کرد: مسئولینی که در شرایط تولید نبودند؛ نمی توانند تصمیمات خوبی برای تولید کنندگان بگیرند و  کسی که برای تولید تصمیم  می گیرد باید خود تولید کننده باشد.

 

صالحی با اعلام اینکه مهمترین نقش را نیروی انسانی در بخش تولید دارد و دیده نمی شود، خاطر نشان کرد:  بزرگترین ضعف صنعت در مازندران، نقش نیروی انسانی است.

 

وی اضافه کرد: بنده به عنوان کار آفرین نمی توانم گلایه زیادی از حمایت نکردن داشته باشم چرا که  مانند سربازی که برای دفاع از وطن جان خود را بدون چشم داشت می دهد؛ من خواستار این هستیم که تنها مانعی برای ما ایجاد نکند و به نوعی چوب در چرخ تولید نگذارند.

این کارآفرین گفت: بنده کارگر زاده هستم و در خط مقدم اقتصادی کشور هستم و بیش از ۶۰ نیروی کار دارم و با توجه به شرایط فعلی و به دلیل شرایط بد اقتصادی بسیاری از شرکت ها نیروهای خود را تعدیل می کنند؛ ولی شرکت ما دارد نیرو اضافه می کند.

 

*مسئولان ما فقط با زبان همراه هستند و در دل همراهی وجود ندارد

« دانشفر»  مدیر عامل شرکت ابتکار تجهیز طب هم با بیان اینکه شرکت ما تولید کننده یخچال های واکسن است که جز ۶ کشور تولید کننده هستیم، یادآور شد: متاسفانه برای فروش محصولات خودمان در کشور مشکل داریم و می توانیم به راحتی به کشور های دیگر مثل عراق صادر می کنیم.

 

این تولیدکننده مازندرانی افزود: محصولات ما را داخلی ها نمی خرند؛ ولی خارجی ها می خرند و مشکل ما دلال بازی است و اینکه سود را در واردت می بینند.

 

وی ادامه داد: سئوال این است چرا حتی مازندران از ما خرید نمی کنند و مسئولان ما فقط با زبان همراه هستند و در دل همراهی وجود ندارد.

 

دانشفر گفت: با وجود اینکه ما استاندار های بین المللی را می توانیم بگیرم؛ اما در اخذ استاندارهای داخلی  مانده‌ایم.

 

* آموزش مجازی با تصاویر متحرک در دوران کرونا تاثیر گذار اما معطل مجوز

«سلیمانی»  مدیر شرکت تصویر پردازان هم با اشاره به ایجاد تولید محتوا گفت: باید دانش آموزان را مهارت محور بار بیاوریم و ایده بنده در کتاب فارسی دوم با توجه به اینکه در کلاس اول الفبا را می آموزند؛ کتاب رو به صورت تصاویر متحرک در آوردیم تا دانش آموزان بهتر مطالب را درک کنند.

وی افزود: ما به معلمان و والدین طرح را دادیم و خیلی استقبال کردند؛ ولی باید مسئولان آموزش و پرورش مجوز بدهند.

 

سلیمانی اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا و آموزش مجازی این تصاویر متحرک خیلی تاثیر گذار است و می‌توانست استفاده شود؛ اما معطل مجوز هستیم.

 

مدیر شرکت تصویرپردازان افزود: اگر بشود این پک آموزشی را به آموزش و پرورش ارائه کرد و مورد قبول واقع شود؛  در این شرایط کرونا می تواند در بخش آموزش خیلی کمک کار باشد و می توان این کار را در درس‌های دیگر هم انجام و ایجاد اشتغال کرد.

 

 سلیمانی گفت: ما برای انجام کار باید کفش آهنین بپوشیم تا به نتیجه برسیم.

یکی از تولید کنندگان تسویه هوا و ضد عفونی کننده و استریل هم گفت: ۵ روز بعد از شیوع کرونا نامه زدیم به مسئولان برای ساخت دستگاه که این دستگاه کاملا ایرانی و بومی است و تا کنون هیچ نتیجه ای از نامه ها نگرفتیم.

 

وی افزود: ما به چند کشور جهان صادرات داشتیم ولی مشکل ما داخلی است.

 

این کارآفرین اظهار کرد: ما دستگاهی برای پسآب شهرک های صنعتی ایجاد کردیم که آب شهرک به چرخه بر  می گردد ولی مسئولان هیچ حمایتی نکردند.

کد خبر 954502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha