اصحاب رسانه مطالبه‌گر باشند/ رسانه های مازندران نجیب و بصیر هستند

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه باید مسئولان رسانه به بایدها و نبایدها توجه کنند و همانند سردار سلیمانی اسوه و الگوی مقاومت باشند، گفت: رسانه های مازندران نجیب و بصیر هستند و توجه به محورهای کلی برای تقویت جریان انقلابی باید مدنظر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» عصر امروز(7مرداد) در نشست هم اندیشی با مدیران مسئول رسانه ها و سرپرستان خبرگزاری ها با اشاره به اوج گیری کرونا و اهمیت آگاهی رسانی به مردم در رمینه مقابله با ویروس کرونا، گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و پرهیز از سفرهای غیر ضروری برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا مورد توجه همگان باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران به جنگ رسانه ای در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: امروز نقش افکار عمومی به عنوان قوی ترین کانون قدرت بسیار مشهود است، البته وجود رسانه اختصاص به زمان ما ندارد خود پیامبر اکرم(ص) یک رسانه بود حضرت محمد(ص) یک شبکه گسترده رسانه ای ایجاد کرد تا هر فرد یک رسانه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: رسانه به صورت یک کار حرفه‌ای درآمده و نقش برجسته‌ای هم دارد حق مردم این که از حوادث روز باخبر باشند البته حق مسئولان است که کارکردها و خدمات آن ها به سمع و نظر مردم برسد.

 

وی گفت: افکار عمومی کانون قدرت و اقتدار است، باید بدانیم که در چه چهارچوبی اطلاع رسانی می کنیم زمین بازی باید تعریف شود، ما در این کشور شهید پرور آرمان و ایده داریم جریان انقلاب راه انداخته و پرچم‌دار یک نهضت جهانی هستیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: مردم باید سواد رسانه‌ای بهتری را پیدا کنند که نیاز به آموزش خاصی دارد، رسانه‌ها انسان‌هایی را به موفقیت رساندند، برخی شایعات و گفته‌های نادرست در فضای رسانه داریم، در مقابلشان رسانه‌های حقیقی باید احساس مسئولیت کنند.

 

وی ابراز کرد: مردم باید درس مقاومت در مقابل دستاوردهای نادرست رسانه‌ها و دشمن را داشته باشند، نبابد به دشمن اجازه بدهیم به بهانه کمبود منابع مالی دید مردم را تغییر بدهد قطعا رسانه‌ های ما بر امپراطوری رسانه دشمن و جنگ رسانه‌ای پیروز خواهند شد؛ در عرصه رسانه نیازمند سردار سلیمانی‌ها هستیم که اسوه و آموزگار مقاومت باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: مسئولان رسانه شرافت حرفه‌ای خود را در نظر و جدی بگیرند و به این حرفه خیانت نکنند نه با تهدید و نه با تخریب!

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه باید مسئولان رسانه به بایدها و نبایدها توجه کنند، عنوان کرد: رسانه های مازندران نجیب و بصیر هستند و توجه به محورهای کلی برای تقویت جریان انقلابی باید مدنظر باشد.

 

وی به افزایش بدون حساب و کتاب قیمت کالاها اشاره کرد و گفت: انعکاس مشکلات مردم، اولویت باشد، ما هم از این بازار بدون نظارت و افسارگسیختگی قیمت‌ها گله‌مند هستیم فقط بازرسی و برخورد کافی نیست توجه به عرضه و تقاضا مهم است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید  برای عملیاتی شدن هر چه بیشتر جهش تولید اهتمام بیشتری به خرج بدهند، گفت: توجه کنید شیوع ویروس کرونا یک خطر بسیار بزرگ است و باید رسانه ها به عملکرد مسئولان در حوزه فعالیت های ضدکرونایی حساس باشند. گرچه در مملکت خطرات  و مشکلات مهمی نظیر آمار بالای تصادفات جاده‌ای، سقط جنین و... هم داریم که رفع این معضلات نیازمند موج آفرینی رسانه ها است.

 

وی ابراز کرد: جوامع رسانه‌ای به نکات درون سازمانی توجه داشته باشند به شرق و غرب توجه نشود چرا که مازندران یکپارچه است، توجه به سرمایه‌های داخلی مهم است‌.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی متذکر شد: تحریف در آمارها و نشان ندادن واقعیت‌ها جایز نیست، در بین اعضای رسانه برگزاری نشست‌های فرهنگی ضرورت دارد، نقطه‌نظرات خود را به مدیران برسانید، نقدها را بیان کنید.

 

وی به ابتذال فرهنگی اشاره کرد و تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای تحقق فرهنگ ناب حرکت کنیم نباید بی‌تفاوت و بی‌استراتژی باشیم، نیاز به قرارگاه فرهنگی نیست چرا که ما شورای فرهنگ عمومی داریم، دبیرخانه فرهنگی اصحاب رسانه فعال باشد بهتر است‌.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه اصحاب رسانه، باید مطالبه‌گر باشند، گفت: امیدواریم در همه مسائل همکاری داشته باشند.

 

وی در خصوص برنامه‌های اعیاد قربان تا غدیر با وجود شیوع کرونا، گفت: تابع دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم بهتر است چرا که حفظ جان مردم مهمتر است، البته اگر با حفظ نکات بهداشتی بتوانیم مراسم های ملی و مذهبی به خصوص عزاداری محرم را داشته باشیم خوب است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: حفظ منافع ملی و استانی با وحدت رویه در چهارچوب‌های اصلی نظام و جریان انقلاب، ضرورت دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ، گفت: همه بدانیم رسانه یک قدرت است، مدیران کشوری هم نباید مازندران را حیات خلوت برای سپری کردن روزهای تعطیل بدانند. مدیران استان هم به مازندران توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 954503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha