مستند «یشهد التاریخ» روایتی از جنگ ۳۳ روزه

مستند «یشهد التاریخ» روایتگر جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میلادی و حوادث مربوط به آن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، «یشهد التاریخ» (تاریخ شهادت می دهد) یک مستند تاریخی به کارگردانی «محمد فلحه» است که پیروزی های نیروهای مقاومت حزب الله لبنان در برابر ارتش اشغالگر صهیونیستی در جنگ 33 روزه سال 2006 میلادی را به تصویر کشیده است.

 

این فیلم مستند از پشت ماجرای این جنگ 33 روزه و چالش های پیش روی حزب الله که توانست آنها را با موفقیت پشت سربگذراند، پرده برمی دارد.

 

در این فیلم عقب نشینی نیروهای اشغالگر از جنوب لبنان و شکست مفتضحانه این رژیم به تصویر کشیده شده است.

 

همچنین بخشی از سخنان سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان پس از عقب نشینی نیروهای اشغالگر از این کشور و جشن و شادمانی مردم لبنان به ویژه منطقه ضاحیه در این فیلم نشان داده شده است.

 

حزب الله لبنان درباره حوادث روز گذشته(دوشنبه ششم مرداد 1399) در منطقه اشغالی شبعا و در مرز لبنان با فلسطین اشغالی اعلام کرد که به نظر می رسد که ارتش اشغال صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان در وضعیت رعب و وحشت به سر می برند. زیرا نسبت به واکنش مقاومت به خاطر شهادت «علی کامل محسن» به شدت نگران هستند.

 

ناتوانی دشمن صهیونیستی نسبت به اطلاع نداشتن از حرکت بعدی حزب الله باعث شده است که این رژیم در تنش میدانی و رسانه ای قرار بگیرد. به طوری که رسانه های صهیونیستی مدعی شدند که عملیات نفوذ از خاک لبنان به فلسطین اشغالی را خنثی کرده اند.

کد خبر 954506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha