گرامیداشت ایام حج و مرور خاطرات کاروان قرآنی ایران در برنامه کاروان نور

ویژه‌برنامه «کاروان نور» به منظور گرامیداشت ایام حج و مرور خاطرات کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران از سوی شورای عالی قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، باتوجه به شیوع بیماری کرونا که موجب تعطیلی حج تمتع امسال شد، به منظور گرامیداشت ایام حج و مرور خاطرات حضور مؤثر کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع سال های گذشته، همچنین تکریم شأن و جایگاه شهدای قرآنی فاجعه منا در سال ٩۴، ویژه برنامه ای تحت عنوان ‌"کاروان نور"، روز چهارشنبه ٨ مرداد از ساعت ١٨:٣٠ تا ٢٠ در محل شورای عالی قرآن برگزار می شود.
در این برنامه که باحضور آقایان: حمیدرضا مستفید، محمود لطفی نیا، کریم منصوری، حمیدرضا احمدی وفا و محمدتقی میرزاجانی همراه است، ضمن تلاوت آیاتی از قرآن کریم، بخشی از خاطرات مربوط به حضور کاروان قرآنی در حج تمتع سنوات گذشته مرور خواهد شد.

 کاروان قرآنی هر سال به همراه بعثه مقام معظم رهبری جهت اجرای برنامه های قرآنی در حرمین شریفین و حجاج ایرانی و غیر ایرانی به عربستان اعزام می شوند.

بنابراین گزارش محمدتقی میرزاجانی پیش از این با حضور در برنامه زنده «مصباح» شبکه قرآن و معارف سیما که شامگاه ۱۷ خرداد به روی آنتن این شبکه رفت در رابطه با تعیین اعضای کاروان قرآنی نور گفته بود: انتخاب اعضای کاروان قرآنی نور هر سال فرایندی دارد که امسال با توجه به عدم امکان برگزاری آزمون حج و نیز درخواست بعثه مقام معظم رهبری مبنی بر ارسال اسامی اعضای کاروان، به نتایج مسابقات سراسری سال ۹۸ استناد کردیم و حدود دو هفته پیش فهرست ۲۰ نفره اسامی اعضای کاروان تقدیم بعثه مقام معظم رهبری شد که افرادی همچون محمدجواد کاشفی، مسعود نوری، حمیدرضا مقدسی، گروه تواشیح مصباح و هادی موحدامین در این کاروان حضور دارند.

اما متاسفانه باتوجه به شیوع بیماری کرونا که موجب تعطیلی حج تمتع امسال شد، به همین دلیل شورای عالی قرآن به منظور گرامیداشت ایام حج ویژه برنامه ای تحت عنوان ‌کاروان نور تدارک دیده که از فردا از طریق  تارنمای آپارات پخش می شود.

علاقمندان می توانند این ویژه برنامه را به صورت زنده از طریق تارنمای آپارات به نشانی: 
https://www.aparat.com/shora.ir/live
مشاهده کنند.

کد خبر 954562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha