برگزاری نشست «زبان عربی بین تحولات عصر حاضر و چشم انداز آینده» در مصر

یک نویسنده مصری با اشاره به قدمت زبان عربی تاکید کرد: زبان عربی، زبان قرآن کریم است و این زبان نماد وحدت مسلمانان به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الدستور، باشگاه ادبیات السویس در مصر نشست فرهنگی را در چارچوب برنامه هفتگی خود با عنوان «زبان عربی بین تحولات عصر حاضر و چشم انداز آینده» برگزار کرد.

 

«صلاح زهیر» ادیب و نویسنده مصری در این نشست گفت: زبان عربی یکی از عوامل هویت فرهنگی عرب هاست. این زبان، زبان قرآن کریم است. عبادت های دین اسلام به این زبان انجام می شود. به همین دلیل می توان گفت که زبان قرآن کریم نماد وحدت مسلمانان به شمار می آید.

 

زهیر افزود: زبان عربی یکی از زبان های معروف سامی است که از زمان قدیم بوده است. زبان قوم عاد و ثمود نیز زبان سامی بوده است که در یمن و عراق رواج داشت و اوج این زبان هنگامی بوده است که در حجاز گسترش یافت.

 

وی افزود: عزت و بزرگی این زبان به این دلیل است که زبان دین اسلام است و قرآن کریم به این زبان نازل شده است. هر مسلمانی باید اعمال دینی خود را به این زبان انجام دهد و قرآن کریم را تلاوت کند.

 

صلاح ادامه داد: نزدیک به 700 میلیون مسلمان به زبان عربی در جهان سخن می گویند.

 

گفتنی است، تاریخ زبان عربی به قبل از اسلام برمی گردد. این زبان به دو شاخه عربی جنوبی و عربی شمالی تقسیم می شد. عربی جنوبی متعلق به اطراف یمن و عربی شمالی متعلق به سراسر عربستان بود.

کد خبر 954563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha