ذبح دام قرباني امسال فقط در كشتارگاه صورت مي گيرد

پیرانی با اشاره به استقرار ۲۷ اکیپ دامپزشکی و نظارت بر ذبح شرعی در سطح کشتارگاه ها در ایام عید سعید قربان، گفت: ذبح دام قربانی با توجه به شیوع ویروس کرونا فقط در سطح کشتارگاه ها انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام مديركل دامپزشكي استان ايلام در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به روند گسترش بیماری كووید 19 و وضعيت قرمز استان ايلام از نظر گسترش اين بيماري ذبح دام قربانی فقط در سطح کشتارگاه ها انجام می شود.

 

« وهاب پيراني»  گفت: با توجه به لزوم رعایت پروتكل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و به منظور جلوگیری از تجمع و مسافرت های غیر ضروری درون شهری و برون شهری امسال نحوه نظارت بر فرايند ذبح دام متفاوت تر از سال های گذشته خواهد بود.
 

 

وی افزود: با توجه به تجمع در جايگاه هاي موقت عرضه دام و عدم رعايت فاصله گذاري اجتماعي در اين جايگاه ها، هماهنگی لازم با شهرداری ها و نیروی انتظامی به منظور  جلوگیری از ایجاد جایگاه های موقت عرضه دام در سطح استان صورت پذيرفته است.
 

 

پیرانی یادآور شد: تمامی كشتارگاه های استان با رعایت پروتكل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی كرونا در روز عید قربان آمادگی لازم  به منظور كشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

 

مديركل دامپزشكي استان ايلام با تاكيد بر اهميت نظارت بهداشتی و شرعی  بر فرايند ذبح دام قربانی، تصریح کرد: ۲۷ اکیپ ثابت و سیار دامپزشكي مشتمل بر روحانیون ناظر ذبح شرعی و بازرسین بهداشتی  نظارت بر كشتاردام، هم در كشتارگاه و هم در محل ادارات دامپزشكي شهرستان ها  مستقر هستند.
 

 

وي در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال كشتار دام زنده در سطح شهر در روز عید قربان، اكیپ‌های سیار در سطح شهرستانهای استان جهت نظارت شرعی و ارائه خدمات بهداشتی بر لاشه‌های کشتاری و ترجیحاً هدایت افراد به کشتارگاه های دام تشكيل خواهد شد.

کد خبر 954568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha