نرخ بیکاری زنان خراسان شمالی به ۹ درصد کاهش یافت

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری زنان این استان از ۱۷ درصد در سال ۹۵ هم اکنون به ۹ درصد کاهش یافته است.

«ملیحه یغمایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: نرخ بیکاری زنان خراسان شمالی، ۹ درصد کاهش داشته که دلیل کاهش نرخ بیکاری زنان استان  استقبال آنان از طرح های خوداشتغالی و استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده است.
 
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و استانداری خراسان شمالی بیان کرد: زنان ۹۵ درصد تسهیلات اختصاص یافته در زمینه مشاغل خانگی را دریافت می کنند.
 
 
 
یغمایی عنوان کرد: همه تلاش ها بر این است که محصولات تولیدی زنان، بومی سازی و برندسازی شده تا با اتصال آنها به بازارهای هدف بتوان رونق بیشتری در کسب و کار این قشر از جامعه ایجاد کرد.
 
 
وی ترویج مشاغل خرد خانگی و همچنین فروش محصولات تولیدی در فضای مجازی را از دیگر راهکارهای اشتغالزایی بیشتر زنان در این خطه دانست.
 
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، زنان ساکن در روستاها و حاشیه شهرها استقبال خوبی از تسهیلات داشته اند که در تلاش هستیم در ازای فروش محصولات  درآمد بیشتری نصیب آنها شود.
 
 
یغمایی با اشاره به اینکه سیاست ما در سال جهش تولید پرداختن به مشاغل خرد خانگی است، تصریح کرد: اینک نرخ مشارکت اقتصادی این استان رتبه سوم کشوری را دارد و نرخ بیکاری زنان به شدت کاهش یافته است.
 
 
وی ادامه داد: رایزنی های زیادی با اتاق بازرگانی داشته ایم که برخی از محصولات تولیدی بانوان به بازارهای هدف معرفی شوند تا بتوان نرخی بیکاری بانوان را بیشتر کاهش داد.
 
 
وی گفت: اینک ۴۹ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی را بانوان تشکیل می دهند.
 
 
یغمایی افزود: توسعه، یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان است و زمانی این توسعه موفقیت آمیز است که مشارکت تمامی گروه های اجتماعی را به دنبال داشته باشد و بتواند همه گروه های اجتماعی را دربر گیرد در این میان زنان که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند از مهمترین گروه های اجتماعی هستند که بدون مشارکت آنها قطعاً جوامع نمی توانند به توسعه یافتگی دست پیدا کنند.
 
 
وی گفت: با توجه به اینکه زنان تربیت کننده فرزندان و حامی مردان هستند و با ارتباطی که با گروه های مختلف سنی دارند و تاثیری که می توانند بر روی آنها بگذارند، خودشان می توانند فعالان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشند.
 
 
وی تصریح کرد: جوامع در حال توسعه ای که از مشارکت زنان بهره مند نبودند نتوانستند به اهداف عالی خود دست یابند و امروز به این اجماع رسیدند که تا حضور و مشارکت زنان نباشد به طور قطع به اهداف عالی توسعه دست نمی یابند.
کد خبر 954671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha