شیعه واقعی امروز در شرایط کرونا فقرا و نیازمندان را فراموش نمی‌کند

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: شیعیان واقعی به خاطر ولایت اهل‌بیت(ع) اهل بذل و بخشش هستند امروز در شرایط کرونا فقرا و مستضعفان را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» استاد حوزه علمیه، سه شنبه ۷ مرداد شامگاه شهادت امام محمدباقر(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به سخنرانی پرداخته و گفت: طبق فرمایش امام محمدباقر(ع) شیعه حقیقی دارای هفت ویژگی است که یکی از آنها بذل و بخشش برای ولایت ائمه معصومین(ع) است.

وی با تاکید بر اینکه شیعیان حقیقی در مسیر ولایت ائمه معصومین(ع) نه تنها از بذل و بخش مال که حتی برای آنها جان را هم هزینه می‌کنند، اظهار کرد: امروز با وجود شیوع ویروس کرونا ما در شرایط اقتصادی بدی قرار داریم بنابراین هرگز نباید از رسیدگی به نیازمندان غافل شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ویژگی دیگر شیعیان حقیقی با استناد به روایت امام محمدباقر(ع)، اظهار کرد: شیعیان واقعی به واسطه محبت به ائمه معصومین(ع) به شیعیان و محبان آنها هم محبت می‌کنند، امروز ما ملت ایران به اندازه کافی دشمن داریم بنابراین مراقب باشیم که به خاطر برخی جریانات سیاسی با یکدیگر دشمنی نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تاکید بر اینکه شیعیان حقیقی برای کسب رضای الهی یکدیگر را دوست دارند، ابراز کرد: برای دشمنان جریان اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا با هم تفاوتی ندارند اگر روزی به انقلاب صدمه و آسیب وارد شود دشمنان به همه ضربه وارد می‌کنند.

وی با اشاره به ویژگی دیگر شیعیان حقیقی بیان کرد: شیعیان حقیقی به صورت فردی یا جمعی همواره تلاش می‌کنند که امر اهل‌بیت(ع) را احیا کنند، در این زمینه امام رضا(ع) فرمودند هرکس امر ما را احیا کند رحمت الهی شامل حال او می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در آستانه ورود به ماه محرم قرار داریم، گفت: ماه محرم ماه اجتماع عزاداران امام حسین(ع) است اما با این وجود همه ما تابع قوانین هستیم زیرا اسلام دین عقل و خرد است که برای سلامت انسان‌ها ارزش قائل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: امروز با وجود شرایط  رعایت فاصله اجتماعی تلاش کنیم که یاد امام حسین(ع) فراموش نشود و فرمایشات ائمه معصومین(ع) در خانه‌ها و بین شیعیان بیان شود.

وی با اشاره به ویژگی دیگری از شیعیان واقعی مبنی بر اینکه هرگز اهل ظلم و ستم نیست، ابراز کرد: ظلم و ستم قلب انسان را سیاه می‌کند،‌ خداوند نسبت به حق‌الناس گذشت ندارد بنابراین کسانی که به دیگران ظلم و ستم روا می‌دارند روز قیامت نمی‌توانند از پل صراط عبور کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: از دیگر ویژگی‌های شیعیان واقعی این است که آنها اسراف ندارند بلکه در هر چیزی اعتدال را رعایت می‌کنند و نه تنها به دیگران آزار نمی‌رسانند بلکه برای اطرافیان و همسایگان خود اسباب برکت هستند.

 

کد خبر 954673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha