عدم برگزاری نماز عید قربان در مساجد الجزایر

وزیر اوقاف و امور الجزایر با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور، بازگشایی مساجد را امری بعید دانست و گفت: نماز عید قربان نیز در مساجد برگزار نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «البوابه»، « یوسف بلمهدی»، وزیر امور دینی و اوقاف الجزایر اعلام کرد: با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، بعید است که درهای مساجد بازگشایی شود.

 

 

وی افزود: از آغاز ماه فوریه گذشته تاکنون، 166 امام جماعت به کرونا مبتلا شده اند و 15 نفر فوت کرده اند، اما تعدادی از ائمه مساجد همچنان خواستار بازگشایی مساجد هستند.

 

بلمهدی اظهار کرد: وزارت اوقاف و امور دینی الجزایر سعی دارد  با اتخاذ تدابیر لازم، زمینه بازگشایی مساجد را فراهم آورد، اما در وضعیت کنونی این امر بستگی به شرایط ویروس کرونا در کشور دارد.

 

وزیر اوقاف و امور اسلامی الجزایر در ادامه گفت: نماز عید قربان امسال در مساجد برگزار نخواهد شد و تنها از بلندگوهای مساجد تکبیرهای عید پخش می شود و تمامی این اقدامات برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صورت می گیرد.

 

وی درباره قربانی کردن در روز عید قربان گفت: باید مردم تمامی موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 

گفتنی است، فعالان فضای مجازی الجزایر در شبکه‌ های اجتماعی بازگشایی مساجد این کشور همراه با رعایت تدابیر پیشگیرانه را خواستار شده بودند.

 

از ۱۷ مارس گذشته، دولت الجزایر برای جلوگیری از شیوع کرونا، نمازهای جمعه و جماعت را در مساجد به حالت تعلیق در آورد.

کد خبر 954680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha