تدبیر سریع و وضع پروتکل های دقیق، شفاف و پایدار در خصوص عزاداری محرم  ضروری است

حجت الاسلام ولائی برحق با اشاره به اینکه هیئت های عزاداری بر اجرای قوانین بهداشتی و رعایت فاصله گذاری نظارت دارند گفت: تدبیر سریع و وضع پروتکل های دقیق، شفاف و پایدار در خصوص عزاداری محرم ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام ولائی برحق» با اشاره به اینکه ما نگران برپایی مجالس عزاداری سید الشهداء (ع) نیستیم گفت: تدبیر سریع و وضع پروتکل های دقیق، شفاف و پایدار در خصوص عزاداری محرم  ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: یکی از دغدغه ها در خصوص عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا در ایام ماه محرم و صفر در شرائط شیوع کرونا، سیاست هایی است که از طرف تریبون های استکباری مطرح می شود.

وی توضیح داد: نیاز به توسل و دعا همچنین روضه یکی از نیازهای ضروری روحی و روانی انسان است به ویژه آن که ماه محرم و صفر به عنوان ماه های عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا برای بسیاری از مردم اهمیت ویژه ای دارد.

حجت الاسلام ولایی مطرح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب اشاره داشته اند کارشناسی امور ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا باید ضرورت دعا و توسل را درک کرده باشند و به تمامی ابعاد مختلف انسان احاطه داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز مطرح کرد: لغو مجوز در مراسم های عزاداری ظرف ۲ ساعت پیش از مراسم یکی از دغدغه ها و نگرانی متدینین  در این دوران است و این در حالی است که قوه عاقله ستادهای مبارزه با کرونا باید نسبت به شور و شوق و نیاز مردم نسبت به برپایی آئین عزاداری و توسل آشنایی داشته باشند.

 

کد خبر 954682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha