احیای قنوات به ماندگاری روستاییان و جهش تولید کمک می کند

قاسمی گفت: احیای و مرمت قنوات در سطح استان خراسان جنوبی به ماندگاری مردم در روستا و جهش و رونق تولید کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، قنات روستای سیدان خوسف به نمایندگی از ۹ پروژه عمرانی استان خراسان جنوبی  صبح امروز (۸ مرداد) به صورت همزمان با سراسر کشور و با حضور فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) استان، مسئول بسیج سازندگی، مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و جمعی از مسئولانی شهرستانی افتتاح شد.

 

سردار « علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در حاشیه مراسم افتتاح قنات روستای سیدان شهرستان خوسف در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: احیای قنوات باعث نجات مردم از شرایط کم آبی و رونق کشاورزی در روستاها می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه قنات روستای سیدان حدود ۱۲سال قبل خشک بود، بیان کرد: احیای قنوات باعث رونق یافتن دامداری و کشاورزی در این منطقه شده و مردم علاقه بیشتری برای حضور در روستا پیدا می‌کنند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ماندگاری مردم در روستا به جهش و رونق تولید کمک خواهد کرد، ادامه داد: خوشبختانه با کمک همکاری بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی قنات روستای سیدان احیا شد و امروز به بهره‌برداری رسید.

 

گفتنی است مراسم افتتاح امروز  متفاوت بود و از روبان و قیچی استفاده نشد، بلکه گره چفیه‌های وصل شده به هم با معنای گره کشایی از مشکلات مردم باز شد.

کد خبر 954697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha