اجرای پویش نذر قربانی در بین نیازمندان رفسنجان

رئیس کمیته امداد امام خمینی رفسنجان گفت: پویش نذر قربانی، در آستانه عید سعید قربان برای رسیدگی به امور نیازمندان در این شهرستان در 6 پایگاه جمع آوری کمک ها راه اندازی شده است.

حسین فداکار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان گفت: هدف از اجرای طرح نذر قربانی کمک به معیشت نیازمندان در قالب گوشت قربانی است که مردم و خیّرین برای خیرات اموات خود می توانند هر چند که در توان دارند کمک های نقدی و غیر نقدی ( گوشت قربانی یا گوسفند ) را به پایگاه ها تحویل دهند و ما به نیابت از خیّرین بین نیازمندان توزیع می کنیم.

 

رئیس کمیته امداد امام خمینی رفسنجان تصریح کرد: 6 پایگاه در شهرستان رفسنجان جهت جمع آوری کمک های طرح نذر قربانی راه اندازی شده و شامل مرکز کمیته امداد، میدان شهید حاج قاسم سلیمانی، میدان ابراهیم، کشکوئیه، نوق و سرچشمه است که مردم می توانند با رعایت نکات بهداشتی و پروتکل های بهداشتی به این پایگاه ها مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نیازمندانی هستند که توان خرید گوشت و مایحتاج زندگی خود را ندارند؛ ادامه داد: مردم و خیّرین اگر بخواهند کمک کنند می توانند هر مقداری و یا تمام قربانی خود و یا اینکه هر چه در توان دارند نقداً تحویل کمیته امداد بدهند و یا اینکه می توانند وجوه نقدی خود را به شماره کارت 6037997950026055 واریز کنند؛ پس از جمع آوری وجه نقد اقدام به خرید گاو و گوسفند کرده و پس از ذبح میان نیازمندان توزیع می کنیم.

 

فداکار ادامه داد: سال گذشته در مجموع کمک های گوشت قربانی و نقدی که مردم و خیّرین به کمیته امداد اعطا کردند 1.35 میلیارد ریال  بود که با تبدیل به گوشت قربانی بین بیش از 900 خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد توزیع شد.

 

توزیع 4 هزار و 200 سبد معیشتی بین تمام مددجویان کمیته امداد رفسنجان

رئیس کمیته امداد امام خمینی رفسنجان با اشاره به اینکه 4 هزار و 200 خانوار تحت پوشش این نهاد در رفسنجان است؛ گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت و پس از عید غدیر به همه خانواده ها سبد کالا اعطا می شود.

 

وی افزود: متوسط هر سبد کالا 200 هزار تومان و شامل برنج، روغن و مرغ است که مجموعاً 8.4 میلیارد ریال است که از محل کمک های مردمی، خیّرین و بنیاد مستضعفان تأمین خواهد شد.

 

فداکار ادامه داد: سال گذشته این برنامه را نداشتیم امسال با توجه به شیوع کرونا و اینکه خانوارهای زیادی تحت این شرایط آسیب دیدند که سعی داریم با ارائه کمک های معیشتی بخش ناچیزی از مشکلات معیشتی این خانوارها حل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: اوایل اردیبهشت امسال نیز ۷۰۰ سبد کالای ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی تهیه، بسته بندی و توزیع شد.

 

800 دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد  رفسنجان

 

فداکار با اشاره به اینکه اوضاع اقتصادی مردم به ویژه نیازمندان خوب نیست؛ گفت: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم که می طلبد مردم و خیّرین کمک های خود را اهدا کنند تا بتوانیم برای 800 دانش آموز نیازمند تحت پوشش کمیته امداد کیف، کفش، لوازم التحریر و دیگر ملزومات تحصیلی را تهیه و بین آن ها توزیع کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: 800 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم از خدمات  کمیته امداد رفسنجان بهره مند می شوند.

 

کد خبر 954744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha