​یاد شهدای فاجعه منا فراموش نشود

​حجت الاسلام اصحابی گفت: یاد شهدا منا نباید فراموش شود چرا که دولت عربستان در خصوص حجاج در فاجعه منا کوتاهی کرد و اهمال هایی از سوی دولت عربستان اتفاق افتاد.

حجت الاسلام «علی اصجابی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: از دقایق اولیه که فاجعه منا اتفاق افتاد مقام معظم رهبری در دیدار با نیروی دریایی ارتش عنوان کرد که اگر کوچکترین بی احترامی به حجاج ایرانی و  پیکر پاک شهدای منا شود پاسخ ایران بسیار سخت خواهد بود.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان  ادامه داد: در پیامی که مقام معظم رهبری برای خانواده های شهدای منا داشتند تاکید کردند که نباید فاجعه منا فراموش شود و این نشان از درک عمیق مقام معظم رهبری دارد.

 

حجت الاسلام اصحابی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از این اتفاق به عنوان فاجعه یاد کردند، ابراز داشت: ابعاد این فاجعه باید بررسی می شد و سازمان حج و زیارت از همان لحظه ابتدایی نسبت به بررسی ابعاد مختلف این اتفاق اقدام کرد و به شکل حقوقی به این مسئله پرداخت.

 

وی افزود: یاد شهدای منا نباید فراموش شود چرا که دولت عربستان در خصوص حجاج در فاجعه منا کوتاهی کرد و اهمال هایی از سوی دولت عربستان اتفاق افتاد و اگر مدیریت بحران به نحو احسن در سال ۹۴ در منا رقم می خورد بسیاری از شهدا را از دست نمی دادیم.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در گلستان خاطرنشان کرد: دولت عربستان با توجه به پیگیری های جمهوری اسلامی ایران در خصوص شهدای منا و مسجد الاقصی در مسیر جمرات انضباط خاصی حاکم کرده است و مهپاش ها و آبسردکن هایی را در طول مسیر قرار داده است.

 

حجت الاسلام اصحابی با بیان اینکه همه کشورهای اسلامی پیگیر فاجعه منا نبودند، افزود: به مناسبت سالروز فاجعه منا از خانواده های شهدا دیدار می کنیم تا بتوانیم از این طریق یاد و خاطره این شهدا را زنده نگاه بداریم.

 

کد خبر 954848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha