رشد ۶۷ درصدی مشارکت های مردمی نسبت به سال قبل

مومنی از رشد ۶۷ درصدی مشارکت های مردمی نسبت به سال گذشته در استان مرکزی خبر داد.

«مجید مومنی» با اشاره به اهمیت مشارکت های مردمی و کمک به کمیته امداد  در دستگیری از نیازمندان و محرومین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: مردم مومن و متدین سرزمین آفتاب همواره یار و مددکار امداد در رسیدگی به نیازمندان هستند و میزان مشارکت مردمی امسال به نسبت سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی به شرایط این روزهای جامعه و سخنان رهبر در راستای اجرای طرح مواسات همدلی بیان کرد: مردم استان مرکزی در مرحله اول رزمایش کمک مومنانه و طرح مواسات ۲۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

 

حمایت 25 هزار حامی از فرزندان ایتام و محسنین

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان در راستای حمایت از فرزندان ایتام و محسنین خوش درخشیدند و با حمایت های خود کمک شایانی را به امداد داشتند، افزود: ۲۵ هزار حامی، حمایت از هفت هزار خانواده ایتام و محسنین رابر عهده دارند.

 

این مقام مسئول حمایت از نیازمندان و محرومین را ضروری دانست و بیان کرد: این مهم از دستورات دین مبین اسلام است و باید بیش از پیش به آن توجه شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی در کمک به ایتام موجب انسجام اجتماعی می شود، گفت: همه افراد جامعه به ویژه مسئولان باید در این راستا گام برداشته تا انسجام هر چه بیشتر را در جامعه شاهد باشیم.

 

 

ساخت مسکن برای خانواده های ایتام

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو بال توانمند سازی مددجویان امداد هستند، گفت: ساخت مسکن برای ۱۲۹خانواده با بیش از سه فرزند یتیم از اقدامات کمیته امداد از ابتدای سال بوده است.

 

وی با بیان اینکه۱۱ خانواده از این تعداد خانه دار شدند، افزود: مسکن۱۷ خانواده نیز توسط شرکت فرآورده های نفتی آغاز شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

 

این مقام مسئول ساخت مسکن برای نیازمندان را از دیگر برنامه های کمیته امداد دانست و گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری کمیته امداد، استانداری و بنیاد مسکن یک هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت ساخته خواهد شد که از این تعداد ۵۰۰ واحد در سال جاری به خانواده ها تحویل می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: در سال جاری تاکنون همچنین یک هزار مورد ودیعه مسکن به خانواده های مستاجر تحت حمایت پرداخت شده است.

 

 

ایجاد 224 مرکزی نیکوکاری در سال جاری

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت گسترده و موثر مراکز نیکوکاری اشاره کرد و گفت: مراکز نیکوکاری یار و یاور امداد در رسیدگی به نیازمندان و محرومین هستند و در شناسایی نیازمندان منطقه و محله ها بسیار موثر هستند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ایجاد 224 مرکز نیکوکاری در سال جدید در دستور کار کمیته امداد استان مرکزی است، ادامه داد: تاسیس مراکز نیکوکاری یکی از اقدامات مؤثر این نهاد به منظور کمک رسانی هر چه بهتر به نیازمندان و سپردن کارها به خود مردم است.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری بسیار موفق عمل کرده اند، گفت: این مراکز می توانند هر چه بیشتر به امداد در راستای شناسایی و کمک به محرومین و نیازمندان واقعی کمک کنند.

 

48 هزار و 500 خانوار تحت حمایت امداد استان

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه 48 هزار و 500 خانوار در استان مرکزی تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: این خانواده ها از خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی و .... بهره مند می شوند.

 

مومنی با بیان اینکه از این تعداد 44 هزار و 600 خانوار مستمری بگیر هستند، افزود: جمعیت این عزیزان 86 هزار نفر است.

 

وی ادامه داد: ۸۲ درصد خانواده های تحت پوشش، به علت بیماری، از کار افتادگی و از بین رفتن سرپرستان خانواده‌ها تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

 

 

آغاز مرحله دوم کمک مومنانه همزمان با عید سعید قربان

 

مومنی ضمن تبریک به مناسبت عید سعید قربان از آغاز مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات خبر داد و گفت: مردم استان مرکزی در مرحله اول این رزمایش کمک بسیاری به نیازمندان کردند و نوعدوستی خود را به معنای واقعی نشان دادند.

 

وی  ادامه داد: مراکز نیکوکاری ،مساجد و ادارات کمیته امداد آماده دریافت نذورات مردمی به مناسبت عید قربان هستند و نذورات و هدایایی مردمی را در کوتاهترین زمان در بین نیازمندان توزیع خواهند کرد.

 

این مقام مسئول ماه ذی الحجه را فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگ احسان و انفاق دانست و بیان کرد: امید است حجاج بزرگوار حلاوت حج مقبول خود را با فقرا، ایتام و نیازمندان تقسیم نموده و به شکرانه این توفیق الهی و تکرار مجدد آن یاریگر نیازمندان باشند.

 

مومنی گفت: یکی از برنامه‌های فقر زدایی فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد فراهم ساختن بستر مشارکت خیران و نیکوکاران در ایام خاص و مناسبت‌ها است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ادامه داد: شماره حساب ۰۱۱۱۴۷۰۰۷۰۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۰۸۸ آماده دریافت نذورات و کمک های مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی برای مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان در مرحله اول طرح مواسات و کمک مؤمنانه ۲۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند و امید است در این مرحله نیز شاهد حضور و مشارکت هر چه بیشتر مردم به نیازمندان باشیم

.

 

۱۲۲ مادر باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت سلامت مادران باردار و شیر ده و فرزندان آنها گفت: طی سال جاری تا کنون ۱۲۲ مادر باردار و شیرده از حمایت‌های کمیته امداد استان مرکزی بهره مند شدند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در سطح استان مبلغ ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در قالب شارژ بن کارت و تهیه سبد غذایی با همکاری مشترک بنیاد علوی و کمیته امداد به ۱۲۲نفر از مادران باردار و شیرده استان کمک شده است.

 

وی همچنین از حمایت کمیته امداد از ۱ هزار و ۸۰۰ کودک مبتلا به سوء تغذیه در سطح استان نیز خبر داد و گفت: هر کودک به محض ورود به طرح و بهره‌مندی از آن باید حداقل طی دو دوره شش ماهه تحت حمایت طرح قرار گیرد تا مراتب پایش رشد آن به صورت کامل انجام و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی پس از مهلت یک ساله محرز شود.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اضافه کرد: منابع دولتی و منابع مالی کمیته امداد به‌ تنهایی پاسخگوی نیازهای نیازمندان و محرومین نیست و ما در همه امور نیازمند مشارکت و حضور هر چه بیشتر خیرین و نیکوکاران در کمک به افراد تحت پوشش هستیم.

کد خبر 954865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha